Bevett módszerek helyett új eszközökkel kell megszólítani a pályakezdőket

Hírek2019. máj. 7.Növekedés.hu

A munkáltatók versenyeznek az informatikusokért, a hagyományos hirdetésekkel azonban egyre nehezebb kitűnniük a tömegből és egyre kevésbé érik el a pályakezdőket. Nehéz helyzetben vannak a fiatalok is, akik a valós munkahelyi elvárásokkal gyakran már csak az első munkanapokon találkoznak. Mindkét problémára megoldás, ha a munkaadók új módszerekkel szólítják meg a fiatalabb generációt. Az OTP Bank kiemelt figyelmet fordít a fejlesztésekre, így sok informatikust foglalkoztat, ezért a toborzás területén is keresi az új eszközöket. A bank két szakmai eseményen keresztül mutatja be, miként közelíthetőek egymáshoz a két oldal igényei és elvárásai.

Legyen szó számítógépekről, vagy aláírópadokról, a technológia hozzátartozik a vállalatok mindennapjaihoz, emiatt pedig nagy a verseny az informatikus szakemberekért. Az OTP Bank számára fontos az új technológiák fejlesztése, így nem csak közgazdászok, hanem az IT munkavállalók is kiemelt szerepet kapnak a cég életében. A tapasztalatok szerint egyre nehezebb azonban a pályakezdőket hirdetéseken keresztül elérni és nem könnyű munkáltatóként kitűnni a tömegből. Az OTP Bank felismerve a problémát az igényekre reagálva kreatív eszközökkel és szakmai eseményeken keresztül szólítja meg a fiatalokat.

A pályakezdők számára problémát jelent, hogy az online elérhető információ mennyisége elenyésző, vagy nem feltétlenül a bennük felmerülő kérdésekre találnak választ. Sokszor csak a belépést követően az első napokban derül ki, milyen valójában az adott munkakör, a munkahely szervezeti kultúrája, valamint a karrierlehetőségeket is nehéz előre feltérképezni.

A szakmai események épp arra biztosítanak lehetőséget a kezdők számára, hogy a tudásszerzés mellett megismerkedhessenek a vállalatokkal, az általuk szervezett versenyeken keresztül pedig beleláthatnak az adott szakma nyújtotta lehetőségekbe.

A közelmúltban rendezték meg a technológiai újításokról szóló SMART konferenciát, amelyen 125 előadó feszegette a robotok, automatizált eszközök és digitális megoldások témaköreit. Az OTP Bank a fiatalok sikerorientált személyiségére építve egy informatika témájú online tesztsort készített az esemény előtt egyetemisták számára. A bank a legjobban teljesítő 50 diáknak ingyenes részvételi lehetőséget biztosított a konferencián. Az ismeretek bővítése mellett az eseményen újra játékba szállhattak a nyertesek és bluetooth hangszóróval, vagy akár egy drónnal is gazdagodhattak a bank standjánál.