Ez az 5 étel serkenti legjobban az agyműködést

Hírek2019. jan 29.Növekedés.hu

Ha egészségesen táplálkozunk, az nem csak a fizikai egészségünknek kedvez: a helyes étkezéssel olyan tápanyagokat juttatunk szervezetünkbe, amelyek támogatják az agy megfelelő működését is, megkönnyíthetik a stressz kezelését, és pozitív hatással lehetnek a kognitív képességeinkre is.  Mutatjuk, melyik 5 élelmiszert érdemes fogyasztanunk a mentális és fizikai egészségünk megőrzése érdekében.

Avokádó

Az avokádó főként szendvicsek és saláták alapanyaga, amelynek bár zsírtatalma magas, a benne lévő zsírok kifejezetten egészségesek. Az avokádó olyan hasznos tápanyagokban is bővelkedik, amelyek védik a sejteket a károsodástól, ráadásul nemcsak nagy mennyiségű B-, C-, E- és A-vitamin, de kálium, foszfor, vas, kalcium és magnézium, sőt olyan hasznos antioxidánsok is találhatók benne, mint a karotinoidok. 

Bogyós gyümölcsök

A bogyós gyümölcsök tele vannak vitaminokkal, értékes tápanyagokkal és antioxidánsokkal, amelyek elősegítik az agy tökéletes működését, ráadásul a diétázóknak sem kell lemondaniuk róluk. A bogyós gyümölcsökben található antioxidánsok védik agysejtjeink egészségét és fitten tartják elménket. A málna esetében kimutatták, hogy magas C-vitamin és K-vitamin tartalma mellett képes csökkenteni a stresszt, az áfonya pedig segíthet megelőzni az idősödéssel járó szellemi leépülést, valamint megtisztítja agyunkat a toxikus fehérjéktől.

Halak

A hal kiváló forrása az Omega-3 zsírsavaknak, amely nélkülözhetetlen az agy működéséhez és fejlődéséhez. Ezek az egészséges zsírok továbbá csökkenthetik a szívroham kockázatát, ráadásul szerepet játszanak a memória javításában, különösen, ahogy öregszünk. Ha nem rajongunk a halakért, akkor az értékes zsírokat táplálékkiegészítő formájában is bejuttathatjuk a szervezetünkbe.  

Magvak 

Az olajos magvak is a „szuperélelmiszerek” családjába tartoznak, többek közt egészségesebbé teszik a szívet, megóvnak a ráktól, csökkentik az Alzheimer-kór kialakulásának esélyét. A mandula rendszeres fogyasztása például nagyon jót tesz a szívnek és az ereknek, normalizálja a koleszterinszintet és javítja az agyműködést is, a diófogyasztás pedig jótékony hatással van agyunk működésére, azon belül a reakcióidőnkre, a tanulás és megértés folyamatára, valamint memóriánk működésére is. 

Brokkoli

A zöldségfogyasztás az egészséges táplálkozás egyik legfontosabb része, szervezetünk számára élelmi rostot, vitaminokat, ásványi anyagokat és antioxidánsokat szolgáltatnak. Igazi jolly joker például a brokkoli, amelyet azok is bátran fogyaszthatnak, akik odafigyelnek a kalóriabevitelükre, ugyanis kalóriában szegény, ugyanakkor rengeteg káliumot, kalciumot, magnéziumot, nátriumot, vasat, cinket és foszfort tartalmaz, ráadásul javítja a memóriát és támogatja az agy egészséges működését.