Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Interneten kapható az olcsó Tesla

Hírek2019. márc. 3.Növekedés.hu

A csökkentett árú modellt Európában és Kínában várhatóan három-hat hónap múlva lehet megrendelni.

Bár átlagos értékesítési ára még szeptemberben meghaladta az 50 000 dollárt, a Tesla a napokban bejelentette: az Egyesült Államokban megkezdi Model 3 autója egyik változatának 35 000 US dolláros áron történő értékesítését (1 dollár = 278 Ft). A bejelentés két éves ígéret megvalósulását jelenti.

Az elektromos autót gyártó vállalat 2016-ban luxus autóinak alternatívájaként harangozta be a Model 3 megjelenését, olvasható a bbc. com hírportálon. 

Annak érdekében, hogy az autó ára alacsonyabb lehessen, a vállalat szalonjainak bezárását tervezi és átáll az online értékesítési modellre.

Az autószalonok bezárása a vezérigazgató, Elon Musk szerint lehetővé teszi, hogy a cég költségszintjét körülbelül 5 százalékkal csökkentse és az így elért megtakarítást járművei árának mérséklésére fordítsa.

A vezérigazgató arról nem beszélt, hány szalont zárnak be, és ennek következtében hány alkalmazottat bocsátanak el. De kijelentette, hogy e változásokra szükség van annak érdekében, hogy a Tesla közelebb kerüljön nagy céljához és az elektromos autózást tegye a közlekedés fő vonulatává.

A Teslának világszerte jelenleg 378 szalonja és szervize van.

A bejelentést követően a vállalat részvényeinek árfolyama 8 százalékot esett.

A Model 3 elektromos autó egy töltéssel 220 mérföldet képes megtenni, csúcssebessége 130 mérföld. Az óránkénti 60 mérföldes sebességet 5,6 másodperc alatt éri el (1 mérföld = 1,61 kilométer).

Az első bejelentést követően több, mint 400 ezer megrendelés érkezett az autóra, de a gyártást kezdettől fogva termelési problémák, emelkedő árak és késedelmek problémák nehezítették.

Az elmúlt év során a cég annak érdekében, hogy alacsonyabb értékesítési árat alkalmazhasson, de a nyereség hányadot megőrizhesse, csökkentette a Model 3 akkumulátorának méreteit, módosította a gyártási eljárását, és más módokon is visszafogta a költségeket.

Elon Musk kijelentette: nem tart attól, hogy a kizárólagos online értékesítésre történő átállás elriasztaná a vevőket. A vállalatnak már ma is sokkal kisebb a fizikai jelenléte az Egyesült Államokban, mint a legtöbb autós cégnek. Egy internetes üzenetben

a Tesla úgy nyilatkozott, hogy próbaútra nincs szükség, mivel hét napon belül, vagy 1,000 mérföld teljesítéséig az autó visszaadható az eladónak és a teljes vételárat megtérítik.

„Akármilyen hihetetlen, bárki vásárolhat egy Teslát, több száz mérföldet megtehet vele egy hétvégi utazáson és ha visszaadja, megkapja a vételárat” olvasható a bejegyzésben.  A vállalat persze bízik abban, hogy ilyesmi nem fog gyakran előfordulni.

A Tesla honlapja szerint a most megrendelt autók várakozási ideje kettő-négy hét. A korábbi megrendelések azonban elsőbbséget élveznek, emiatt az átadások egyes esetekben júniusig is elhúzódhatnak. A csökkentett árú modellt Európában és Kínában várhatóan három-hat hónap múlva lehet megrendelni.

A Tesla tavaly nyár óta több ezer alkalmazottját bocsátotta el, hogy ismétlődő veszteséges évek után mérlegét egyensúlyba hozhassa.

A vállalat gazdálkodása szempontjából meghatározóan fontos, hogy a Model 3-ból jelentős darabszámot sikerüljön eladni.

A Tesla 2018 utolsó két negyedévében össze tudott kaparni némi nyereséget, de Elon Musk azt mondta: még ez év első három hónapjában is veszteség kialakulására számít. „Őrült nehéz feladatra vállalkoztunk” mondta a vezérigazgató, utalva a 35 000 dolláros ár ígéretére.

A 35.000 dolláros szint biztonságos alkalmazása, amely az Egyesült Államokban egy új jármű átlagos ára, „élet vagy halál kérdése” a Tesla növekedése szempontjából, jelentette ki Daniel Ives, a Wedbush Securities ügyvezető igazgatója. 

„Noha még vannak megválaszolásra váró kérdések a logisztikával és az autók átadásával kapcsolatban, úgy tűnik, hogy ez a stratégiai váltás megfelelő időben hozott helyes döntés volt a Tesla részéről” - írta egy bejegyzésben.

Az árcsökkentéssel egyidejűleg a Tesla újra beépíti a járműbe  a „teljes önvezetői képességet”, amelyet a külső bírálatok hatására tavaly októbertől mellőzött.  

A jelenlegi ajánlat két szoftvercsomagot tartalmaz: 3000 dollár fejében egy normál önvezető szolgáltatást kínálnak, amely autópályán automatikus kormányzást biztosít, 5000 dollárért pedig egy komplett megoldást, amely több feladatot vállal át a sofőrtől, így a sávváltást, a csomópontokon történő navigációt és az autópályáról történő lehajtást. Elon Musk azt ígéri, hogy az év későbbi szakaszában az önvezető szoftver újabb verzióját építik az autókba, amelyek nagyvárosi környezetben is képesek lesznek irányt tartani. 

Szakértői vélemények szerint a Tesla márka, valamint a megerősített termelő kapacitás valószínűvé teszi, hogy az olcsó(bb) Tesla modell népszerű lesz a vásárló körében.

A befektetőket azonban aggasztja a Tesla azon beismerése, hogy ebben a negyedévben sem képes nyereséges gazdálkodásra és létszámleépítésre, valamint szalonjainak bezárására van szüksége régi ígéretének beváltásához.