Irritálóan sok a reklám a Youtube-on – Ez lehet az oka

Hírek2020. okt 17.D.J.

A Google a hirdetések tengerével valószínűleg a kieső reklámbevételeket akarja kompenzálni.

Volt idő, amikor arról ment a vita, hogy a Youtube konkurenciát tud-e adni a hagyományos TV csatornáknak. Ma már ez nem is kérdés. A Google videó-megosztójának két milliárdnál is több felhasználója van. Csak az Egyesült Államokban több emberhez jutnak el, mint bármelyik tévéhálózat. A statisztikáikban repkednek a csillagászati összegek. A nézőik minden nap átlagosan egymilliárd órányi tartalmat tekintenek meg.

Az online platformon pedig már három olyan magyar csatorna is működik, amelyiknek több mint egy millió feliratkozója van.

Mint minden ingyenes online szolgáltatásnál a legtöbb ember hellyel-közel itt is megszokta, hogy a díjmentesség reklámokkal jár. Csakhogy az utóbbi időben a hirdetések zavaróan ellepték a videómegosztót.  

A választóvonalat 2020 júliusa jelentette. Akkor derült ki, hogy a Youtube-on a reklámok a videók közepén már nem csak a hosszabb, legalább 10 perces anyagoknál fognak felbukkanni, hanem akár a 8 perces feltöltéseknél is. Ráadásul a videóközi reklámok alapból fel fognak ugrani. A csatorna vezetőjének külön be kell állítania ha nem kér az efféle megszakításokból.

Azóta kész nyűg a Youtube-on szörfölni. Van, hogy egymás után két reklámot is végig kell ülni. Némelyiket át se lehet lépni. A neten régen a videós tartalomfogyasztás mellett az egyik fő érv volt, hogy itt legalább nincsenek hosszú reklámszünetek.

De ez a pozitívum, most hogy pár percenként bele lehet futni egy új hirdetésbe, kezd köddé válni.

A Youtube stratégiáját részben az magyarázza, hogy most a válság közepén a cégek egyre kevesebbet hajlandóak költeni a reklámokra. Egy nemzetközi tanácsadó Carlos Pacheco, aki 180 csatorna működésére lát rá azt mondta, hogy a Youtuberek körében átlagosan február után közel 50 százalékkal estek vissza a reklámbevételek. Valószínűleg a kieső pénzt a Google azzal igyekszik kipótolni, hogy sokkal nagyobb teret ad a hirdetéseknek. Óriási összegek forognak kockán.

A Youtube reklámok csak tavaly 15 milliárd dolláros forgalmat termeltek.

Akit nagyon zavar a sok hirdetés annak érdemes letölteni egy reklámblokkoló programot. Például az AdBlock-ot. Vagy elő lehet fizetni a Youtube reklámmentes verziójára a Premium-ra.

Két éve a platform zenei vezetője Lyor Cohen egyébként azt mondta, hogy a zenei tartalmak kedvelőit minél több hirdetéssel igyekeznek majd frusztrálni, hogy ezzel is meggyőzzék őket a reklámmentes szolgáltatás előnyeiről. Előfordulhat, hogy ez a taktika nem merült teljesen feledésbe.