Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Kérdésessé vált a Peugeot és a Fiat fúziója a koronavírus miatt

Hírek2020. márc. 26.Növekedés.hu

A PSA és a Fiat Chrysler a világ negyedik legnagyobb autógyártójává válhat, ha sikerül megvalósítani a két vállalatcsoport összeolvadását. Megcsinálják vagy nem? Túl a hatalmas gazdasági károkon, a koronavírus kétségessé tette a PSA Group és a Fiat Chrysler (FCA) küszöbön álló egyesülését - számol be az AFP.

Pénzügyi források szerint az összeolvadás, amelyet október végén jelentettek be és amelynek legkésőbb 2021 első hónapjaira be kell fejeződnie, a világ negyedik legnagyobb autógyártóját hozná létre, egy csoportba gyűjtve olyan márkákat, mint a Peugeot, a Citroen, a Jeep, az Alfa Romeo és a Maserati.

Az előkészületek zajlanak. Jogászok csapatai keményen dolgoznak, hogy megszerezzék a versenyhatóságok beleegyezését.

Egyidejűleg könyvvizsgálók és pénzügyi tanácsadók készítik azokat az összeállításokat, amelyeket az Értékpapír- és Tőzsdebizottsága követel meg a fúzió engedélyezéséhez.

A COVID-19 járvány azonban felforgatta és recesszióba sodorja a világ piacait. Autógyárakat állítanak le Európában és az Egyesült Államokban. Mindez a tranzakció előkészítésén dolgozók szerint kérdésessé tette, pénzügyi szempontból ésszerű maradt-e az összeolvadási tervek megvalósítása.

A két csoport egyenjogú felek összeolvadását tervezte. Azzal számoltak, hogy részvényeseinek a 2019-es évre mindketten 1,1-1,1 milliárd euró osztalékot fizetnek.

Az FCA várhatóan sort kerít egy 5,5 milliárd eurós rendkívüli osztalékra is, míg a PSA-nak szét kell osztania részvényesei között a francia berendezésgyártó Faurecia 46 százalékos üzletrészét.

A Faurecia piaci tőkeértéke azonban az összeolvadás bejelentése óta legalább harmadával csökkent. Ez azt jelenti, hogy a PSA-nak közel 1 milliárd eurós veszteséget kell tudomásul vennie.

Vissza kell állítanunk a részvénytulajdonosok közötti egyensúlyt, ha továbbra is egyenlő felek összeolvadásáról akarunk beszélni

mondta az egyik bennfentes forrás.

Egy iparági szakértő, aki nevének elhallgatását kérte, kijelentette:

Mindig is úgy gondoltam, hogy a felek egyenlőségének elfogadása a Fiat kedvezményezését jelenti. A Faurecia értékének zsugorodásával ez még inkább érzékelhető.

Kétségessé vált a kilátásba helyezett 1,1 milliárd eurós osztalék is, mivel a vállalatoknak készpénzt kell tartalékolniuk.

Fel kell készülniük az autóeladások várható összeomlására úgy Európában, ahol a PSA bevételei zömét realizálja, mint az Egyesült Államokban, ahol az FCA jelentős nyereséggel működik.

A kormányok arra intik mindkét vállalatot, hogy legyen óvatos.

Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter figyelmeztetett:

minden vállalatnak, különösen a legnagyobbaknak, a legnagyobb önmérsékletet kell tanúsítaniuk az osztalékfizetéssel kapcsolatban.Olyan időket élünk, amikor minden pénzt az üzletvitel fenntartására kell fordítani különösen azoknak a vállalatoknak, akik kormányzati segítséget kérnek

- mondta

Arra hivatkozva, hogy 14 millió európai munkahely került veszélybe, az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) a közelmúltban pénzügyi támogatást kért az ágazat számára, amely „valaha tapasztalt legnagyobb válságával” szembesül.

A PSA azonban ragaszkodik az előkészületek folytatásához.

Az összeolvadás a jelenlegi helyzetben ésszerűbb lépés, mint korábban bármikor. Csapataink változatlan elkötelezettséggel folytatják munkájukat

- szögezte le az AFP megkeresésére a PSA.

Egy ilyen egészségügyi válság alkalmával célszerűtlen a megállapodás bármilyen módosításáról spekulálni

- írta az autógyártó.