Ki nem találná, melyik cég mobilalkalmazásával költenek a legtöbbet az emberek
HírekA Starbucks kávéházlánc alkalmazása a legnépszerűbb, megelőzve nívós versenytársait, az eMarketer felmérése szerint. A Starbucks eredményét az egyik legnagyobb sikersztorinak tartják az iparágban, amelyet a kávézó a hűségprogramoknak köszönhet. Már legalább húsz éve létezik az a megoldás, hogy mobiltelefonnal fizessen az ember, ellenben igazán csak 2014 után terjedt el a módszer, az Apple Pay elindulásával. Hazánkban a bankok és az elektronikai cégek óvatossága miatt a nagy áttörésre 2017-ig várni kellett, hiába volt a köztudatban a mobilfizetés. Kétféle mobilfizetési módszert alkalmazhatunk a mindennapokban:
- Az egyik esetben a mobileszközre telepített alkalmazás regisztrációkor elkéri a bankkártya adatait, és azt a különböző online (többnyire QR-kódban továbbított) fizetési helyzetekben használja. Ilyen megoldást jellemzően kártyatársaságok szoktak fejleszteni Magyarországon. Például: Mastercard – Masterpass.
- A másik esetben maga a mobileszköz „lép elő” kártyává, és a saját, beépített érintésmentes adatátvitelt biztosító eszközét használja a POS terminálokon. Mindkét esetben maga a tranzakció lényegében a hagyományos bankkártyás eljárás szerint bonyolódik le. Magyarországon az alábbiak érhetőek el: GRÁNIT Pay, MKB Pay, Symple by OTP, K&H mobiltárca, Telenor MobilPass
A felmérés alapján a Starbucks mobil alkalmazásának év végére 23,4 millió felhasználója lesz, megelőzve az Apple Pay 22 millióját, a Google Pay 11,1 millióját és a Samsung Pay 9,9 millióját.A Starbucks dobogós helyezését az eMarketer kutatója az egyik legnagyobb sikersztorinak nevezte, amelyet a kávéházlánc a népszerű hűségprogramoknak köszönhet.