Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Ki nem találná, melyik cég mobilalkalmazásával költenek a legtöbbet az emberek

Hírek2018. jún. 26.Növekedés.hu

A Starbucks kávéházlánc alkalmazása a legnépszerűbb, megelőzve nívós versenytársait, az eMarketer felmérése szerint. A Starbucks eredményét az egyik legnagyobb sikersztorinak tartják az iparágban, amelyet a kávézó a hűségprogramoknak köszönhet. Már legalább húsz éve létezik az a megoldás, hogy mobiltelefonnal fizessen az ember, ellenben igazán csak 2014 után terjedt el a módszer, az Apple Pay elindulásával. Hazánkban a bankok és az elektronikai cégek óvatossága miatt a nagy áttörésre 2017-ig várni kellett, hiába volt a köztudatban a mobilfizetés.  Kétféle mobilfizetési módszert alkalmazhatunk a mindennapokban:

  • Az egyik esetben a mobileszközre telepített alkalmazás regisztrációkor elkéri a bankkártya adatait, és azt a különböző online (többnyire QR-kódban továbbított) fizetési helyzetekben használja. Ilyen megoldást jellemzően kártyatársaságok szoktak fejleszteni Magyarországon. Például: Mastercard – Masterpass.
  • A másik esetben maga a mobileszköz „lép elő” kártyává, és a saját, beépített érintésmentes adatátvitelt biztosító eszközét használja a POS terminálokon. Mindkét esetben maga a tranzakció lényegében a hagyományos bankkártyás eljárás szerint bonyolódik le. Magyarországon az alábbiak érhetőek el: GRÁNIT Pay, MKB Pay, Symple by OTP, K&H mobiltárca, Telenor MobilPass
A mobilfizetéseknél természetesen meghatározó szerepe van a mobilgyártóknak és a legnagyobb IT-cégeknek. A töretlen népszerűségű Apple volt ez esetben is az úttörő, mivel az almás cég jött ki 2014-ben az Apple Pay-jel, amellyel az amerikai polgárok kártyatársaságtól, mobilszolgáltatótól és banktól függetlenül bármilyen kártyával fizethettek. Nem sokkal ezután a Samsung Pay és az Android Pay is megjelent a piacon, majd a Microsoft is elindította a saját mobiltárcáját. Az eMarketer felmérése szerint a „proximity payment” néven is ismert mobilfizetési megoldásokat csak ebben az évben már 55 millió, 14 évesnél idősebb amerikai felhasználó vette igénybe.
A felmérés alapján a Starbucks mobil alkalmazásának év végére 23,4 millió felhasználója lesz, megelőzve az Apple Pay 22 millióját, a Google Pay 11,1 millióját és a Samsung Pay 9,9 millióját.
A Starbucks dobogós helyezését az eMarketer kutatója az egyik legnagyobb sikersztorinak nevezte, amelyet a kávéházlánc a népszerű hűségprogramoknak köszönhet.