Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Kikötőt épít Magyarország Triesztben

Hírek2019. jún. 21.MTI

A trieszti kikötő és logisztikai központ célja, hogy a tengerentúlra exportáló magyar vállalatok gyorsabban szállítmányozhassanak - jelentette be Szijjártó Péter. Lesz közvetlen járat Budapest és Szöul között, és építik a Kassa-Miskolc-Debrecen-Nagyvárad autópályát is.

Szijjártó Péter a V4+ Logisztikai Fórum megnyitó ünnepségén bejelentette, hogy Magyarország az olaszországi Triesztben 32 hektáros területen kikötőt és logisztikai bázist hoz létre.

A 60-100 millió euró közötti beruházással megteremtik a megfelelő infrastrukturális feltételeket ahhoz is, hogy a magyar cégek 24 órán belül eljuthassanak közúton vagy vasúton a tengeri kijárathoz.

Hozzátette, hogy az adásvételi szerződést július elején írhatja alá a kormány.  

A külgazdasági és külügyminiszter elmondta, hogy az erősödő lengyel-magyar gazdasági együttműködés révén a lengyel légitársaság (LOT) Budapestet választotta második légi bázisának, egy jelenleg záruló tárgyalássorozat eredményeként

a LOT közvetlen járatot indít Budapest és Szöul között.

Magyarország logisztikai versenyképességének erősítése érdekében javítania kell a történelmi adottságokból fakadó infrastrukturális lemaradását Nyugat-Európához képest, mondta a miniszter. Ehhez négy területet emelt ki:

  • az észak-dél irányú infrastruktúra fejlesztését,
  • a határkeresztező út és vasúti kapcsolatok számának növelését,
  • a közép-Európából ma még hiányzó gyorsvasút építését és
  • az Eurázsiai kereskedelmi övezetre vonatkozó kínai kezdeményezésekből fakadó előnyök kihasználását.  

2024-ig a teljes magyar közúti és vasúti hálózaton rendkívüli fejlesztéseket hajt végre a kormány; közútfejlesztésre 3200 milliárd forintot, vasútfejlesztésre 2022-ig 1500 milliárd forintot fordítanak.

A Via Kárpátia elnevezésű, Lengyelország által javasolt kereskedelmi és szállítási útvonal, amely észak-déli irányban metszi ketté Közép-Európát és Litvániától Görögországig tart, Magyarországra eső 229 kilométeres szakaszát 2022-re teljes terjedelmében kiépíti a magyar kormány, így Kassa - Miskolc - Debrecen - Nagyvárad útvonalon autópályán lehet majd közlekedni.  

A határkeresztező fejlesztések keretében a jövő év végéig elkészül az új komáromi Duna híd, valamint a szlovák-magyar határt átszelő gyorsforgalmi út is, amely összeköti Budapestet és Pozsonyt. Hozzátette, hogy még az idén megkezdi a kormány egy újabb Ipoly-híd építését is a szlovák-magyar határon.