Kitartottak a magyar élelmiszerek mellett
HírekAz Aldi beváltotta a korábbi ígéreteit: a friss húst és a tojást kizárólag magyar beszállítóktól szerzi be, emellett van 65 olyan tejtermék, ami szintén itthoni forrásokból származik.
Az Aldi üzletlánc tavaly a magyar beszállítók felé a rendeléseit 50 milliárd forinttal bővítette az előző évhez képest – minderről Bernhard Haider, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója beszélt egy csütörtöki sajtóeseményen.
A rendezvényen Nagy István, agrárminiszter hangsúlyozta: már egyetlen dobozos tej vásárlásakor is döntést hozunk: melyik gazdaságot erősítjük és mely családokat erősítjük. Fontos hogy a vevők, ha lehet magyar árut emeljenek le az üzletek polcairól. Ezt a tendenciát szemléletformáló kampányokkal, védjegyekkel kell erősíteni. Mint kiemelte:
a tudatos vásárlói döntések nemcsak a magyar termelőket és a magyar családok megélhetését, hanem a teljes nemzetgazdaságot támogatják.
Ha a hazait választjuk a boltokban az ökológiai lábnyom is csökkenthető, hála a rövidebb ellátási láncoknak.
Nagy István agrárminiszter beszél a magyar alapanyagú termékek értékesítéséről tartott sajtótájékoztatón Budapesten, az Aldi Orczy úti üzletében. Az üzletlánc teljes friss hús kínálatát, 65 alapvető tejterméket és a tojást kizárólag magyar forrásból szerzi be. 2022-ben 50 milliárd forinttal többet fizettek a magyar beszállítóknak, mint egy évvel korábban, ez 40 százalékos növekedést jelent. MTI/Lakatos Péter
A miniszter hangsúlyozta: az Aldi partnerei közt 260 magyar cég található, akik a teljes beszállítói körnek a 60 százalékát teszik ki.
Az eseményen felszólalt Éder Tamás, a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének elnöke is. Elárulta: a közelmúltban szakmai berkekben sok diskurzus folyt arról, hogy az elmúlt évtizedek során sajnos jelentős polcfelületeket veszített el a magyar élelmiszeripar a hazai üzletekben.
Ezért is volt fontos, hogy érkezett egy ígéret a kiskereskedők felől: többen vállalták, hogy bizonyos termékkörök esetében
döntően vagy kizárólag magyar eredetű termékeket helyeznek ki a polcokra.
Idén viszont sajnos minden egyes hónapban nagyobb volt a hazai élelmiszeripari vállalkozások belföldi értékesítésének visszaesése, mint a teljes élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom csökkenése. Évtizedek óta nem látott infláció, csökkenő kereslet, növekvő adók jellemzik a hétköznapokat.
Éppen ezért különösen fontos a magyar élelmiszeripari szereplők számára, hogy az Aldi most is tartja magát az adott szavához, és a nehézségekkel nem úgy kíván megbirkózni, hogy a korábban tett ígéretét felrúgva ideiglenesen olcsó import termékekkel helyettesíti a magyar árukat
- fogalmazott Éder Tamás.