Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Már csak néhány hónap maradt az elektronikus fizetés biztosítására

Hírek2020. okt. 5.Növekedés.hu

Több tízezer kereskedőnek és szolgáltatónak jelent kötelezettséget, hogy jövő januártól minden online pénztárgéppel rendelkező vállalkozásnak biztosítania kell az elektronikus fizetés lehetőségét ügyfelei számára. Az OTP Csoport több megoldást is kínál a vállalkozásoknak, hogy megfeleljenek a törvényi előírásnak: az érintettek igényelhetnek POS-terminált, vagy használhatják a SimpleBusiness mobilalkalmazást.

A bankkártya-forgalmat sem hagyta érintetlenül a koronavírus-járvány: a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb adatai szerint, némileg a kártyás vásárlások forgalmának korábbi dinamikus bővülése is megtorpant idén tavasszal. Viszont mivel a készpénzfelvétel drasztikusan – értékét tekintve csaknem 14 százalékkal – esett vissza a második negyedévben az elsőhöz képest, még így is több pénzt költöttek a Magyarországon kibocsátott bankkártyák birtokosai, mint amennyit készpénzként vettek fel.

Az OTP Bank saját adataiból az is látszik, hogy a kijárási korlátozások időszakában a kártyabirtokosok ugyan ritkábban, de nagyobb értékben vásároltak.

Az elektronikus fizetés a fertőzésveszély és a biztonság szempontjából is kockázatmentesebb, gyorsabb, és mindenki számára jobban követhető a készpénz-használatnál. A járványhelyzet miatt az Egészségügyi Világszervezet is a készpénzmentes fizetést ajánlotta, az Országgyűlés néhány hónapja hozott döntése értelmében pedig 2021. január 1-től minden online pénztárgépet használó vállalkozásoknak biztosítania kell vásárlói részére az elektronikus fizetés lehetőségét.

A kötelezettség csaknem 60 ezer kereskedőre és szolgáltatóra ró feladatot, akiknél eddig csak készpénzzel fizethettek az ügyfelek. Számukra nyújt segítséget az OTP Csoport, ahol már több megoldás is elérhető.

Minden kereskedőnek, aki eddig nem biztosította üzletében az elektronikus fizetés lehetőségét, azt javasoljuk, hogy ne hagyja az utolsó pillanatra az ügyintézést, hiszen az év végi határidőhöz közeledve egyre nagyobb érdeklődés várható, emiatt pedig megnövekedhet az átfutási idő egy POS-terminál igénylése és annak üzembe helyezése között” – hívta fel a figyelmet Csányi Péter, az OTP Bank ügyvezető igazgatója.

A nagyobb, évi 30 millió forint fölötti árbevételt bonyolító társaságok számára a hitelintézet a már vásárlók és eladók által is jól ismert POS-terminálok igénylését ajánlja. Az október 31-ig kedvezményesen igényelhető terminálokkal bármely üzlet képessé válik Mastercard, Maestro, VISA, VISA Electron, Vpay, American Express, JCB, UnionPay és OTP-emblémával ellátott bankkártyák, valamint egészségpénztári-, cafeteria- és SZÉP kártyák elfogadására is. A terminálok mágnescsíkos, chip-es és érintésmentes (contactless), valamint mobilfizetési lehetőséget is biztosítanak.

Az évi 30 millió forint alatti árbevétellel rendelkező társaságoknak az OTP Mobil fejlesztett új megoldást: a SimpleBusiness applikációt. A kereskedők által letölthető telefonos alkalmazással többféle elektronikus fizetési lehetőség kínálható fel a vásárlók számára, mivel az applikáció egyszerre teszi lehetővé a bankkártyás, illetve az azonnali fizetés lehetőségét is.

Magyarországon ma több mint 9,5 millió bankkártya van forgalomban, amelyből 8,8 millió lakossági kártya, a fennmaradó 700 ezer üzleti kártya.

Típusuk szerinti bontásban ebből 8,3 millió betéti-, 1,2 millió pedig hitelkártya, melyeket összesen több mint 112 ezer kereskedői elfogadóhelyen használhatják birtokosaik.