Richter-vezér: büszke vagyok, hogy ilyen környezetben pozitív meglepetést tudunk okozni
HírekA vállalat adózott nyeresége részben az extraprofit adó miatt csökkent. A bevételük viszont növekedett.
A működésünk sikerességét mutatja, hogy a termékeink iránt továbbra is nagyon erős a bizalom, viszont a külső tényezők a mi szempontunkból szinte kivétel nélkül kedvezőtlenül alakultak, legyen szó akár az adózási környezet megváltozásáról vagy a devizaárfolyamok alakulásáról - mondta Orbán Gábor vezérigazgató a Richter Gedeon Nyrt. második negyedéves eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
A kérdéses időszakban a Richter adózott nyeresége 30 milliárd forintot tett ki, ami 61 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Az árbevétel viszont több mint öt százalékkal bővült: a legutóbbi negyedévben elérte a 203,78 milliárd forintot.
A rendelésállomány ugyanis fölfelé mozdult. A Richter gyógyszergyártási tevékenysége minden üzletágukban és szinte minden piacukon erősödött.
A vállalat különösen jól teljesített az észak-amerikai régióban, ahol a Vraylar nevű „depressziógyógyszer” mintegy 50 százalékos forgalom-növekedést ért el. Ez a termék Amerikában a 34-dik legnagyobb forgalmú termék a kismolekulás gyógyszerek körében.
A Richter eredményeit javította az is, hogy eladták a romániai nagy- és kiskereskedelmi üzletágukat. A tranzakció május 15-én lett lezárva.
A nőgyógyászati üzletág kapcsán a vállalat kiemelte: a Drovelis, mint a Richter egyik kiemelt fontosságú fogamzásgátlója, 3 milliós ciklus értékesítést ért el az első féléves időszak végére, megtartva a múlt évben beállított növekedési trendet.
A Ryeqo, ami két fő európai piacukon, az olaszon és a spanyolon kapott támogatást, 65 milliő főnek vált elérhetővé.
A biotechnológiai üzletágban a K+F projektek a tervek szerint haladnak. Továbbra is jelentősek a Terrosa eladások. Ezt a terméket többek között a magas csonttörési kockázatnak kitett férfiaknál és poszt-menopauzás hölgyeknél használják csontritkulás kezelésére.
A generikus üzletágban sikeres földrajzi terjeszkedés történt több brand esetében is. Az árfolyam trendek változása viszont visszafogja az árbevételt.
Az értékesítési- és marketingköltségek mellett, ahogy az várható volt a kutatás-fejlesztés költsége is nőtt. A második negyedévben ezutóbbi 22,2 milliárd forintot tett ki.
Orbán Gábor hangsúlyozta: a rendkívüli adók mértéke, valóban rendkívüli, hisz idén a nagyságuk elérheti a 29,8 milliárd forintot.
Az extraprofitadó jelentős mértékben visszafogja a vállalat versenyképességét – ezt már Bogsch Erik, az igazgatóság elnöke tette hozzá az értékeléshez.
Mint elhangzott: hosszú időn át Magyarországon roppant kedvező volt a gyógyszer-gyártóknak az adózási környezet. Most azonban ez alaposan megváltozott: a kirótt terhek megtorpedózzák a cégek versenyképességét.
Bogsch Erik korábban is hangsúlyozta már: a befektetőknek nehéz megmagyarázni, hogy miért vannak Magyarországon, mert az adókörnyezet már nem előnyös, ezzel nem fair visszaélni.