Telekom vezér: a mesterséges intelligencia sokat segíthet a cégeknek
HírekA mesterséges intelligenciának hála a rendelkezésre álló nagymennyiségű adatból a másodperc töredéke alatt olyan értékes információkat lehet kinyerni, amelyek segítenek a döntéshozásban – mondta el Rékasi Tibor a Magyar Telekom Nyrt. vezérigazgatója. az 59. Közgazdász-vándorgyűlésen.
A digitalizáció szerte a világon sokat segített a járványkezelésben. Amikor a pandémia elkezdett pusztítatni a vállalatok jó része viszonylag gyorsan át tudta szervezni a saját működését.
Az infokommunikációs cégek pedig a járvány alatt rengeteget tudtak fejlődni. Már csak azért is, mert ezek a társaságok adták a gazdasági leállás elleni harc gerincét.
Mi három-öt évet ugrottunk előre ebben az időszakban – mondta el Rékasi Tibor a Magyar Telekom Nyrt. vezérigazgatója. az 59. Közgazdász-vándorgyűlésen.
Most igazán jól jött a fejlett digitális infrastruktúra: hisz az infokommunikációs cégek a megnövekedett igényeket összeomlás nélkül tudták kiszolgálni. Az se jelentett problémát, hogy szinte egyik pillanatról a másikra több mint 1 millió ember állt át távmunkára.
A vezérigazgató elárulta, hogy korábban komoly kétségek merültek fel, annak kapcsán, hogy a call center tud-e működni „home office” környezetben. Most viszont kiderült, hogy mindez egyértelműen megoldható.
Annyira, hogy a call centerüket továbbra is távmunkában működtetik.
Rékasi Tibor előadásából kiderült, hogy a Telekom 2016 és 2020 között közel 258 milliárd forintot költött itthon a mobil és a vezetékes hálózatok infrastruktúra-fejlesztésére. Gigabites sebességet már úgy 2 750 000 vállalkozásnak és háztartásnak kínálnak.
Magyarország a digitalizáció terén már most is az élvonalban van. A szélessávú internet nálunk az egyik leggyorsabb a világon. De van még tér a fejlődésre.
Pozitív példa lehet előttünk Észtország, ahol a digitális gazdaságra akkora fókusz jut, hogy már több milliárddolláros forgalmat bonyolító startup is működik az országban.
Mint elhangzott: ahhoz, hogy a digitalizációban rejlő lehetőségeket megfelelően ki lehessen aknázni fontos, hogy ezen a téren az oktatás is komoly fókuszt kapjon.
Az előadásban szóba kerültek azok a technológiák is, amelyek a jövőben nagy hatással lesznek a mindennapjainkra. Ezek között szerepelt az 5G, a „dolgok internete” vagy épp a mesterséges intelligencia is. Utóbbi kapcsán Rékasi kiemelte:
a mesterséges intelligencia sokat segíthet a vállalkozásoknak abban, hogy a rendelkezésre álló nagymennyiségű adatból a másodperc töredéke alatt olyan értékes információkat nyerjenek ki, amelyek segítenek a döntéshozásban és ezzel a hatékonyság növelésében is.