Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Teljes fordulatszámon üzemel a Magyar Posta elektronikus kézbesítési rendszere

Hírek2019. szept. 27.Növekedés.hu

Mérföldkőhöz érkezett a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Az adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretén belül a Magyar Posta Zrt. által vezetett konzorcium a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15- 2016-00026 azonosító számú Hivatalos küldeménykövető című kiemelt projektje, amelynek célja a postai azonosított levélküldemények követésének kialakítása. A projekt 2,378 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesült, a Magyar Posta 1,821 milliárd forint saját forrást tesz hozzá - derül ki a Posta közleményéből.

2019. szeptember elsejétől a teljes postai hálózatban üzemel az elektronikus kézbesítési rendszer és az ügyfelek már február óta nyomon követhetik a könyvelt levelek életútját. A Széchenyi 2020 program keretében megvalósuló fejlesztés eredményeként jelentősen csökkent a papíralapú adminisztráció. A kézbesítők már nem papíron, hanem digitális mobileszközön (PDA-n) keresztül adják át az ügyfeleknek az ajánlott és tértivevényes leveleket. Több mint 2000 postán, mintegy 4600 digitális aláírópadon írhatnak alá az ügyfelek levelük postai átvételekor. A Magyar Posta a fejlesztés óta naponta körülbelül 200.000 levelet kézbesít digitális eszközökön. A nagyobb települések kézbesítői mobil nyomtatóval is rendelkeznek, így közel 3000 kézbesítő, nyomtatott értesítőt dob be a levélszekrénybe, ha nincs otthon a címzett vagy a jogosult átvevő. Az új rendszernek köszönhetően a Magyar Posta digitális eszközei alkalmasak az e-személyi igazolvány elfogadására is. Jelentős változás várható 2020-ban, amikor csökken a hivatalos iratokhoz kapcsolódó ügyintézési idő, hiszen a tértivevényes leveleket, hivatalos iratokat feladó közigazgatási szerv vagy pl. egy bíróság elektronikusan, on-line kap kézbesítési információkat.

Forrai Péter, a Magyar Posta Zrt. üzleti vezérigazgató- helyettese azt mondta: „ez a fejlesztés a lakosságra gyakorolt hatásában és nagyságrendjében az 1973. január 1-jén bevezetett, négyjegyű irányítószám rendszer bevezetéséhez hasonlítható, azaz alapvető változást jelent a levelek feldolgozásában és kézbesítésében. Az új rendszer emellett jelentősen hozzájárul a közigazgatási eljárások felgyorsításához, és ezzel a Digitális Állam törekvésekhez.”

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásával valósul meg, 2,378 milliárd Ft vissza nem térítendő támogatásból. A Magyar Posta saját forrásából további, nagyságrendileg 1,821 milliárd Ft-ot fordít a projekt megvalósítására.

A projekt tervezett befejezési dátuma: 2019. november 30. A projektről bővebb információt a www.posta.hu oldalon olvashatnak.