Tudja, hogy Angliában hova mennek a kínai turisták a Buckingham palota után?
HírekA kínai turisták szinte megrohamozták a világot. London az egyik fő célpontjuk, nézzük, ott mire kíváncsiak, miután megtekintették a Buckingham palotát! Lehet, hogy Ön is elmenne oda. A második leglátogatottabb látványosság a kínai turisták számára (a Buckingham palota után) Bicester, egy Oxfordshire-i falucska. Ennek oka nem más, mint az óriás outlet, Bicester Village, amelyet állítólag a kínai nagykövet nem hajlandó meglátogatni, hogy ne erősítse a sztereotípiákat.
Bicester Village egy kilométer hosszú outlet, amely olyan világmárkákat kínál, mint a Hugo Boss, Gucci, Slavatore Ferragamo, Versace - mindezt alacsony áron.
Mr. Liu, a kínai nagykövet, azért sem szeretné meglátogatni az outlet-et, mivel Kína fejlődő ország, és nem vetne rá jó fényt, ha megjelenne egy luxusmárkákat áruló áruházban. Ennek ellenére a Bicester Village 6,6 millió látogatót vonz évente, ez annyi mint, amit a British Múzeum is fogad. A látogatók fele külföldi, közülük minden második kínai. Ha vonattal érkezünk a faluba, a megállóban mandarinul is tájékoztatnak minket.
a kínaiak teszik ki a luxus termékeket vásárlók számának egyharmadát.
2008 és 2016 között ők voltak azok, akik miatt a luxus termékek eladási aránya három-negyeddel nőtt. Az ENSZ szerint 2016-ban a kínai turisták 260 milliárd dollárt költöttek külföldi útjaik során, ami a duplája az amerikaiakénak, illetve egyötöde annak, amit a világ összes turistája elköltött az évben. Ebben az az érdekes, hogy ez a szám egy évtizeddel ezelőtt sokkal kevesebb volt. Mindössze 3 százalékát tette ki a kínai turisták költése a világ turizmus bevételének.
Emellett a kínaiak nemcsak turistáskodnak. Jelentős számban költöznek el Kínából, de csak ideiglenesen. Többségük üzletember és egyetemi diák. (The Economist)