Tudja, hogy Angliában hova mennek a kínai turisták a Buckingham palota után?

Hírek2018. máj 27.Növekedés.hu

A kínai turisták szinte megrohamozták a világot. London az egyik fő célpontjuk, nézzük, ott mire kíváncsiak, miután megtekintették a Buckingham palotát! Lehet, hogy Ön is elmenne oda. A második leglátogatottabb látványosság a kínai turisták számára (a Buckingham palota után) Bicester, egy Oxfordshire-i falucska. Ennek oka nem más, mint az óriás outlet, Bicester Village, amelyet állítólag a kínai nagykövet nem hajlandó meglátogatni, hogy ne erősítse a sztereotípiákat.

Bicester Village egy kilométer hosszú outlet, amely olyan világmárkákat kínál, mint a Hugo Boss, Gucci, Slavatore Ferragamo, Versace - mindezt alacsony áron.
Mr. Liu, a kínai nagykövet, azért sem szeretné meglátogatni az outlet-et, mivel Kína fejlődő ország, és nem vetne rá jó fényt, ha megjelenne egy luxusmárkákat áruló áruházban. Ennek ellenére a Bicester Village 6,6 millió látogatót vonz évente, ez annyi mint, amit a British Múzeum is fogad. A látogatók fele külföldi, közülük minden második kínai. Ha vonattal érkezünk a faluba, a megállóban mandarinul is tájékoztatnak minket. Egy kínai középkorú bürokrata férfi egy hetet töltött Angliában és természetesen ellátogatott az outlet-be is. Itt olyan márkákat vásárolt, mint Burberry vagy Charles Tyrwhitt és elmondása szerint több mint 1000 fontot költött ruhára az egy hét alatt. Egy nyugdíjba vonult kínai professzor 200 fontot költött Hugo Boss pólókra. Egy nő a kínai Hunan provinciából Estée Lauder bőrápoló kenőcsöt vett magának és a barátnőjének 90 fontért darabját. Mindannyian azt mondják, sokkal jobban megéri Angliában vásárolni, hiszen minden sokkal olcsóbb, mintha ugyanezeket a dolgokat Kínában vették volna. Hogy a vásárlást megkönnyítsék a kínaiaknak, Bicester Village bevezette a Kínában már elterjedt online WeChat fizető platformot a kínaiak unszolására, akik elég elmaradottnak tartják az Európában alkalmazott elektronikus fizetési módokat, A luxus márkát legnagyobb kedvelői szintén a kínaiak. Egy tanácsadócég szerint
a kínaiak teszik ki a luxus termékeket vásárlók számának egyharmadát.
2008 és 2016 között ők voltak azok, akik miatt a luxus termékek eladási aránya három-negyeddel nőtt. Az ENSZ szerint 2016-ban a kínai turisták 260 milliárd dollárt költöttek külföldi útjaik során, ami a duplája az amerikaiakénak, illetve egyötöde annak, amit a világ összes turistája elköltött az évben. Ebben az az érdekes, hogy ez a szám egy évtizeddel ezelőtt sokkal kevesebb volt. Mindössze 3 százalékát tette ki a kínai turisták költése a világ turizmus bevételének. Emellett a kínaiak nemcsak turistáskodnak. Jelentős számban költöznek el Kínából, de csak ideiglenesen. Többségük üzletember és egyetemi diák.  (The Economist)