Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Végre kapható a repülő autó - 150 millióért

Hírek2018. márc. 15.Növekedés.hu

A Genfi Autókiállításon nemrég mutatták be a világ első repülő autóját, amelyet egy holland cég 15 év alatt fejlesztett ki. A hibrid darabot bárki megveheti 500 ezer euróért (kb. 150 millió forintért), ugyanis már kereskedelmi forgalomba került. Az öt perc alatt helikopterré alakítható autóhoz két motort terveztek, és a földi/légi vezetéséhez természetesen két jogosítvány kell. Sean Connery James Bondként vezette a repülő autó korábbi változatát egy 1967-es filmben.

Ki ne álmodozott volna egy végeláthatatlan dugóban ücsörögve a repülő autókról – az ábrándokat pedig úgy tűnik, hogy a holland PAL-V pedig most valóra is váltotta. A jármű, amely a Liberty nevet kapta, már most megvásárolható, és a vevőknek akiknek eléggé a zsebükbe kell nyúlniuk, mivel a hibrid csoda 500 ezer euróért vásárolható meg, ami körülbelül 150 millió forintnak megfelelő összeg, bár a fapados változat állítólag már 300 ezer euróért hazavihető. A repülő autó elődjét már Sean Connery is használta a Csak kétszer élsz című 1967-es James Bond filmben.


A járgány egyébként egy három kerekű, kétszemélyes autó, amivel akár 160 km/h-val is mehetünk a földi utakon, továbbá (ha van pilótaengedélyünk) gombnyomással átalakíthatjuk egy helikopterré, és már repülhetünk is. Ilyenkor a rotor összecsukott állapotban a tetőn rögzül.

Az átalakílás átlagosan öt, legfeljebb tíz percet vesz igénybe, a földön 160 km/óra a maximális sebessége, míg a levegőben 180 kilométert is képes megtenni óránként. A teljesítményt két 100 lóerős motor biztosítja, egy külön légcsavaron a hátoldalon. A repülő autó egyértelműen a városi dugók legyőzésére lett tervezve, többek között ezért sem a gyorsaság a legfőbb erénye.

A kétszemélyes Liberty nem is helikopter valójában, hanem egy girokopter, vagy gyroautó. A gyártók kihangsúlyozták, hogy egy egyedi technológia teszi lehetővé, hogy az autó kanyarodást követően is stabil maradjon, annak ellenére, hogy három kerekű. Az egyetlen hátránya, hogy a fel- és leszálláshoz egy rövid kifutópályára van szükség, vagyis nem elég egy helikopterleszálló mondjuk egy felhőkarcoló tetején. Az viszont feltétlenül az előnyök közé sorolható, hogy egy egyszerű tankolással biztosítható az üzemanyag, csakúgy, mint az autók esetében.

(Forrás)