Vesszük a Zara-t, a Bershkát és a Pull&Beart, minta cukrot

Hírek2023. szept. 13.Növekedés.hu

Az elemzők által vártnál erőteljesebben nőtt a spanyol Inditex, egyebek között a Zara ruházati üzletlánc tulajdonosának nyeresége a július végéig tartó első pénzügyi fél évben annak ellenére, hogy a világ legnagyobb divatcége lassította az áremeléseket.

A spanyol ruházati kiskereskedelmi üzletlánc azt közölte, hogy adózás utáni nyeresége éves összehasonlításban 40 százalékkal, 2,5 milliárd euróra emelkedett. Az EBITDA (kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredmény) 15,7 százalékkal, 4,7 milliárd euróra ugrott.

Az Inditex növelte előnyét a svéd rivális H&M-mel szemben annak köszönhetően, hogy a közeli beszállítóktól gyorsabban juttatja el a divattrendeket olyan árakon, amelyek lehetővé teszik számára, hogy megbirkózzon az inflációs nyomással.

A vállalat tájékoztatása szerint az árbevétele 16,9 milliárd euróra nőtt, ami 13,5 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi azonos időszakban elért 14,8 milliárd euróhoz képest. Az Inditex 58,2 százalék feletti bruttó árrésről számolt be.

A Zara további üzletbővítést tervez az Egyesült Államokban, amely két éve az Inditex legnagyobb piacává vált Spanyolország után.

Az Inditexet a spanyol Amancio Ortega alapította, a cég irányítását részben lánya, Marta Ortega vette át, akinek a tavalyi volt az első teljes éve az igazgatótanács elnökeként. A hálózat mintegy 7 ezer üzlettel rendelkezik csaknem 100 országban. A leghíresebb Inditex márkák a Zara, a Pull & Bear, a Massimo Dutti, a Bershka, a Stradivarius és az Oysho.