Egy kínai divatcég lenyomta a Zarát és a H&M-et is

Hírek2020. okt. 30.Növekedés.hu

A kínai Shein vállalat lett a világ legnagyobb, kizárólag online működő divatcége a saját márkás termékek értékesítését mérve. Csak idén szeptemberben 10,3 millió letöltője volt a cég applikációjának, szemben a H&M és a Zara alkalmazásainak 2,5 - 2 milliós letöltésével.

A 2008-ban alapított nankingi székhelyű Shein célcsoportja főként a Z generáció. A zsúfolt divatpiacon egyrészt a közösségi médiában, azon belül az Instagramon és a TikTokon influenszerek segítségével vonzza be a vásárlókat, másrészt sokszor vannak kuponkódok is, ami meg inkább felkelti a fiatalabb vásárlók figyelmét – olvasható a Reuters cikkében.

A Shein olcsó ruhákat kínál és hetente több száz új darabot tölt fel az alkalmazásába. A ruhák körülbelül feleannyiba kerülnek a Zarában kaphatókhoz hasonlítva.

A COVID-19 járvány fellendítette az online értékesítést, nem várt előnyökhöz juttatta a kizárólag online működő cégeket, mint a Shein, a brit Asos és a német Zalando, az olyan cégekhez képest, mint az Inditex tulajdonában lévő Zara és a H&M, amelyeknek számtalan belvárosi üzletük van. Ahogy arról egyébként mi is beszámoltunk, sok cég zárja be üzleteit, mivel az emberek egyre inkább az interneten vásárolnak.

A Shein alkalmazását csak szeptemberben 10,3 millióan töltötték le világszerte az App Store-ból és a Google Play áruházból. Ehhez képest a H&M mobilalkalmazását körülbelül 2,5 millióan, a Zaráét pedig 2 millióan. A Shein összesen elérte a 229,4 millió letöltést, szemben a H&M 123,5 milliójával és a Zara 90,6 milliójával.

Ezenkívül a Shein a 10 legnépszerűbb applikáció között volt az USA-ban, Brazíliában, Ausztráliában, az Egyesült Királyságban és Szaúd-Arábiában is.

Érdekesség, hogy a Shein nem nagyon van jelen Kínában, az ottani online vásárlók inkább az Alibaba által működtetett Taobao-t vagy Pinduoduo-t részesítik előnyben, és ott vásárolnak ruhákat.

A Shein abból a szempontból nehéz helyzetben van, hogy az online piac eleve zsúfolt, a riválisai, az Asos és Zalando például mindketten növekedésről számoltak be nemrégiben. A Shein az influenszerek és a „márkanagykövetek” segítségével tudja felkelteni a potenciális vásárlók figyelmét.

A fiatalok szerint a megoldás kulcsa a közösségi média, ezeken a platformokon kell népszerűsíteni a ruhákat. Például egy több ezres követőtáborral rendelkező influenszer 15 százalékos Shein kupont kínál a követői számára, ő pedig havonta hatszor ingyen Shein termékeket kap a népszerűsítésért cserébe.