Előbb utóbb mindenki megtapasztalja, milyen, ha alábbhagy a lelkesedése a munkahelyén vagy vezetőként nem tudja motiválni az alkalmazottait. Összeszedtünk 7 olyan dolgot, ami ilyen esetekben a segítségünkre lehet.
-
Építsünk kapcsolatokat
Az életben a fontosabb dolgokat mind csapatmunkában tudjuk csak megoldani, nem kivétel ez alól a munkahelyi feladat sem. Lépjünk ki a komfortzónánkból: a héten legalább egyszer másokkal is ebédeljünk. Ryan Kahn karriertanácsadó szerint, ha például valaki olyannal ül le ebédelni, akivel egy vállalatnál dolgozik, de másik területen, akkor biztos lehet benne, hogy tanul valami újat a cégről, akár az iparágról, de még új mentorra vagy barátra is szert tehet.
-
Súlyozzuk a megoldandó feladatokat
Ahhoz, hogy sikeresek maradjunk, főleg akkor, ha elfogy a motivációnk, tudnunk kell, mikor kell elengednünk valamit. Ha a dolgok nem úgy alakulnak, ahogy akarjuk, tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy sikerüljön, aztán fogadjuk el, ha esetleg nem úgy ment, mint vártuk. Minél gyorsabban bocsájtunk meg magunknak vagy másoknak, annál gyorsabban tudjuk a figyelmünket a fontos dolgokra irányítani.
-
A kisebb sikerek is ugyanolyan fontosak
A munkahelyi kisebb győzelmek ugyanolyan fontosak, mint a nagyobbak: pszichésen rögtön jobban érezzük magunkat, ami hozzájárul a pozitív munkamorálhoz. Tehát ne csak akkor érezzük a győzelmi mámort, ha valami nagy volumenű feladatot teljesítettünk, a siker minden esetben siker.
-
Egyszerre csak egy lépést tegyünk
Bár a hosszútávú célok kitűzése is fontos, ha azok nem sikerülnek a kitűzött időpontig, hamar elfogyhat a motivációnk. Nehéz úgy boldognak lenni, ha folyamatosan az motoszkál a fejünkben, hogy még mennyire messze vagyunk a céltól. Viszont, ha kis lépésekben haladunk, és kisebb célokat is tűzünk ki magunk elé, majd valósítjuk meg őket, akkor ez a veszély kevésbé fenyeget. Akár óránkénti, napi vagy havi szinten megvalósítható célkitűzéseket is állíthatunk, így gyakrabban leszünk elégedettek magunkkal.
-
Írjunk listát
Minden reggel készítsünk egy listát, amelyen azok az apró célok vannak leírva, amelyeket aznap el akarunk érni. Helyezzük őket olyan helyre, ahol mindig láhatjuk, például az irodánk falára vagy egy emlékeztetőbe a telefonunkba. Viszont nem szabad rögtön túlvállalnunk magunkat, itt is érvényesül a „kezdjünk kis lépésekben” elv. Ha pedig már tisztában vagyunk azzal, mennyit bírunk, lehet növelni a teendők listáját.
-
Ne hagyjuk ki az ebédidőt
A munkanap egyik legmeghatározóbb szünete az ebédidő, ugyanis komoly befolyással bír a munkanap eredményességére. Sokan kihagyják az ebédet, mert nincs rá idejük. A táplálkozási tanácsadók szerint ezzel veszélyeztetik a nap hátralevő részében a hatékonyságukat, ugyanis egy egészséges, könnyű ebéd segít energizálni a szervezetet, kordában tartja a vércukorszintet, így könnyebben tudunk a munkánkra koncentrálni.
-
Tartsunk szünetet
Ha már úgy érezzük, nem tudunk megfelelően koncentrálni a munkára, érdemes egy 20-25 perces szünetet tartani. A legjobb, ha teszünk egy sétát a szabadban, esetleg a munkatársainkkal. Egy kiadós séta után felfrissülve, egészen más hangulatban tér vissza az ember az irodába, nem beszélve arról, hogy a fejünk kitisztul és a vérkeringésünk is beindul.
(via Entrepreneur)