Ezek azok a hibák, amelyeket nem követnek el a milliomosok

HR2018. jan. 29.Növekedés.hu

Akik a legnagyobb sikereket érték el, mind képesek voltak tanulni a hibáikból, így nem is ismételték meg azokat. Íme, a leggyakoribb ballépés, amit a milliomosok sosem követnek el kétszer.

  1. Aggódni, mit gondolnak mások
Minél sikeresebb valaki, annál több irigye lesz, és minél több energiát fordít valaki az ellentáborára, és a gyűlölködők megértésére, annál kevesebb ideje marad az igazán fontos dolgokra. Kevés az olyan ember, akinek építeni lehet a kritikájára.
  1. Engedni, hogy mindig az érzelmei vezessék
Akár a munkában, akár a magánéletben elég csak egy aprócska döntés, amelyet nem tiszta fejjel hoz, hanem az érzelmei által vezérelve, és rögtön megtörténet a baj.  Ugyanis az intenzív érzelmek hajlamosak befolyásolni a józan ítélőképességet. Mielőtt fontos döntést hozna, vegyen egy nagy levegőt, tisztítsa ki elméjét, és csak utána tegye meg.
  1. Hárítani a felelősséget
Könnyű másokat hibáztatni, amikor megtörténik a baj, de a sikeres emberek tudják, hogy saját döntéseikért felelősséget kell vállalniuk. Ha csak másokat okolnak a kudarcért, az nem megoldás, még akkor sem, ha részben tényleg a másik a hibás. A felelősségvállalás és az önmagunkkal való őszinteség nagy lépés a siker felé.
  1. Jelentéktelen dolgokon rágódni
A milliomosoknak általában több dologgal kell foglalkozniuk egyszerre. Célszerű felállítani egy fontossági sorrendet, hogy mindenre jusson elég energia.
  1. Folyamatos stressz alatt élni
Legtöbbször azok égnek ki legelőször, akik nem fordítanak elég időt a testi-lelki feltöltődésre. Akik megtalálják a módját, hogyan csökkentsék a stresszt, sokkal eredményesebbek lesznek a munkájukban.
  1. Mindig a járt utat választani
A sikeres ember azokból a helyzetekből tanul igazán, amikor téved, így felismeri, min kéne változtatnia. Bizonyos célokat csak hosszú és fáradságos út megtétele után lehet elérni, de esetleg – első látásra - kerülő utakat is be kell járni hozzá.
  1. Kizárólag egyedül dönteni
Célszerű figyelembe venni mások véleményét, észrevételeit. Senki sem mindentudó, így segítségre lehetnek a munkatársak visszajelzései. A kapcsolatépítés pedig azért is fontos, mert jobb egy olyan ember segítségét kérni, akit már ismerünk.