Gödöllőnyi emberrel nőtt idén a digitálisan aktív ügyfelek száma az Erste Banknál
PénzügyAlig fél év alatt meghaladta a félmilliót az Erste Bank új digitális platformját, George-ot használó ügyfelek száma. A digitalizáció térhódításával a bankhasználati szokások is változnak. A pénzintézetnél ma már többen intézik napi bankügyeiket a mobiljukon, mint ahányan az internetbankon keresztül, George Appon pedig még a korábbi MobilBankhoz képest is tovább nőtt az ügyfelek aktivitása.
Jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek száma az elmúlt időszakban az Erste Banknál. Idén azok száma, akik a pénzintézet online csatornáit használják rendszeresen a mindennapi pénzügyek intézésére, Gödöllő lakosságával megegyező mértékben – több mint 30 ezerrel – nőtt.
Ezzel a digitálisan aktív ügyfelek aránya a tavaly év végi 54 százalékról 58 százalékra emelkedett.
A csak mobilbankot használók aránya már túlsúlyban van: a kizárólag mobilon bankolók aránya 44 százalék, míg a csak netbankot használóké 34 százalék, a mindkettőt igénybe vevőké pedig 22 százalék – ismertette Bek-Balla László, az Erste Bank Contact center és Digitális csatornák vezetője.
Az átlagnál is aktívabbak azok az ügyfelek, akik már George-on, az Erste Bank februárban bevezetett digitális platformján bankolnak.
Indulása óta már több mint 500 ezren próbálták ki George-ot, mintegy 400 ezren mobilon léptek be, és közülük több mint 330 ezren havonta legalább egyszer használják azt. A George-ot használó ügyfelek fele minden negyedik nap belép a platformra, míg a korábbi netbanki és mobilbanki felületen csak az ügyfelek harmada volt ennyire aktív.
Az ügyfelek egy nap akár többször is belépnek: míg a régi mobilbanki platformot az ügyfelek átlag havi 12-szer használták, addig a George Appot havi 15 alkalommal. Az ügyfelek ráadásul nem csak gyakrabban keresik fel George-ot, de aktívabban is használják: a tranzakciók száma a duplája a korábbi netbanki és mobilbanki felületen mértnek.
Mind több ügyfél keresi fel a George Store-t, ahol ma már 15 különféle terméket és szolgáltatást tudnak igényelni, például további számlát nyithatnak, hitelkártyát vagy személyi kölcsönt igényelhetnek, betétet köthetnek le, állampapírt vagy befektetési jegyet vásárolhatnak. A napi látogatások száma hónapról hónapra emelkedik, a George Store-t felkereső ügyfelek száma áprilishoz képest augusztusra 45 százalékkal nőtt.
A George App belépések ma már mintegy tizedében az ügyfelek benéznek a George Store-ba is, és ezen esetek 35 százalékában tovább is kattintanak valamire. Augusztusban a legnépszerűbb termék itt a személyi kölcsön volt, a George Store-ba betérők közül a legtöbben eziránt érdeklődtek.
A George Store kínálata folyamatosan bővül: hamarosan már betéti kártyát is igényelhetnek az ügyfelek, de lehetőség lesz arra is, hogy a bankfiókban igényelt jelzáloghitel folyamatát, státuszát nyomon kövessék, hiánypótlás esetén feltöltsék a szükséges dokumentumokat. Mindezeken túl nemsokára két biztosítás, a Balesetbiztosítás és a Mindennapok védelme biztosítás is elérhetővé válik a George Store-ban.
A George App sikerét jól mutatja, hogy az ügyfelek mindkét nagy alkalmazás áruházban az elérhető ötből átlag 4,1-4,6 pontra értékelik a platform által nyújtott lehetőségek és szolgáltatások színvonalát.
George pedig folyamatosan fejlődik, havonta érhetők el új funkciók és szolgáltatások a felületen. Legutóbb például többek között QR-kódos azonnali fizetéssel és a hiteleket összegző Hitelinfóval. Hamarosan jön például egy kedvezményrendszer, amely az Erste ügyfeleinek kínál visszatérítési lehetőséget különböző vásárlások után, valamint rövid időn belül elérhetővé válik a Google Pay is.
A bank a jelenlegi 120 ezer mobilfizető ügyfél jelentős növekedésére számít annak köszönhetően, hogy az androidos mobilokkal rendelkező ügyfelek is élhetnek az egyszerű mobilfizetés lehetőségével – tette hozzá Bek-Balla László.