Új kártalanítási eljárás az Országos Betétbiztosítási Alapnál

Pénzügy2023. szept. 29.Növekedés.hu
A rovat támogatója:

Az Országos Betétbiztosítási Alap (OBA) stratégiai célkitűzéseivel összhangban új kártalanítási eljárás került kialakításra. Az ügyfeleknek egy esetleges jövőbeli kártalanítási eljárás során lehetőségük van online módon bejelenteni azt a számlaszámot, amelyre a kártalanítás összegét kérik átutalni, így egyszerűsítve és gyorsítva a kártalanítások kifizetését.

Az idén 30 éves Országos Betétbiztosítási Alap a pénzügyi stabilitási védőháló részeként prioritásként kezel minden olyan újítást, illetve fejlesztést, amely mentén a betétesek gyorsabban és a korábbiaknál jobb ügyfélélmény mentén juthatnak pénzükhöz egy kártalanítási eljárás során.

Az új IT platform előnyei

Az OBA újonnan kialakított online számlaszám bejelentő felületének használatával a kártalanítás folyamata leegyszerűsödik és felgyorsul. A bankszámlaszámot, amelyre a kártalanítás összegét kérik kifizetni, ezentúl az OBA honlapján közvetlenül is lehetséges lesz megadni.

A számlaszám bejelentéséhez a betéteseknek nem kell mást tenniük, mint elektronikusan kitölteni az OBA által biztosított számlaszám bejelentő űrlapot, és azt az AVDH hitelesítést követően feltölteniük az OBA honlapjára.

A teljeskörűen és hibátlanul kitöltött számlaszám bejelentő űrlap esetén a kártalanítási összeg átutalása rövid határidőn belül megtörténik (esetenként akár már a bejelentés napján).

A bankfióki ügyintézés lehetősége is megmarad

Azok számára, akik nem szeretnének élni a bankszámlaszám bejelentés online bejelentésének lehetőségével, továbbra is van mód bankfióki ügyintézésre az OBA adatrögzítő partnerbankjainak bankfiókjaiban.

A bankfióki ügyintézéshez szükség van a betétesek azonosító okirataira, illetve az eljárási jogosultságot bizonyító dokumentumokra (pl.: meghatalmazás).

További fejlesztési tervek

Az OBA elkötelezett az ügyfélélmény további növelése mellett, hogy a magánszemélyeken és egyéni vállalkozókon túl a jövőben a cég típusú ügyfeleknek is legyen lehetőségük az online ügyintézést választani.

A betétesek gyors és kényelmes kiszolgálása az ügyfélélmény fokozásán túl hozzájárul a pénzügyi rendszerbe vetett bizalom fenntartásához, illetve növeléséhez, amely az OBA alapvető célja és feladata.