Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Új kártalanítási eljárás az Országos Betétbiztosítási Alapnál

Pénzügy2023. szept. 29.Növekedés.hu

Az Országos Betétbiztosítási Alap (OBA) stratégiai célkitűzéseivel összhangban új kártalanítási eljárás került kialakításra. Az ügyfeleknek egy esetleges jövőbeli kártalanítási eljárás során lehetőségük van online módon bejelenteni azt a számlaszámot, amelyre a kártalanítás összegét kérik átutalni, így egyszerűsítve és gyorsítva a kártalanítások kifizetését.

Az idén 30 éves Országos Betétbiztosítási Alap a pénzügyi stabilitási védőháló részeként prioritásként kezel minden olyan újítást, illetve fejlesztést, amely mentén a betétesek gyorsabban és a korábbiaknál jobb ügyfélélmény mentén juthatnak pénzükhöz egy kártalanítási eljárás során.

Az új IT platform előnyei

Az OBA újonnan kialakított online számlaszám bejelentő felületének használatával a kártalanítás folyamata leegyszerűsödik és felgyorsul. A bankszámlaszámot, amelyre a kártalanítás összegét kérik kifizetni, ezentúl az OBA honlapján közvetlenül is lehetséges lesz megadni.

A számlaszám bejelentéséhez a betéteseknek nem kell mást tenniük, mint elektronikusan kitölteni az OBA által biztosított számlaszám bejelentő űrlapot, és azt az AVDH hitelesítést követően feltölteniük az OBA honlapjára.

A teljeskörűen és hibátlanul kitöltött számlaszám bejelentő űrlap esetén a kártalanítási összeg átutalása rövid határidőn belül megtörténik (esetenként akár már a bejelentés napján).

A bankfióki ügyintézés lehetősége is megmarad

Azok számára, akik nem szeretnének élni a bankszámlaszám bejelentés online bejelentésének lehetőségével, továbbra is van mód bankfióki ügyintézésre az OBA adatrögzítő partnerbankjainak bankfiókjaiban.

A bankfióki ügyintézéshez szükség van a betétesek azonosító okirataira, illetve az eljárási jogosultságot bizonyító dokumentumokra (pl.: meghatalmazás).

További fejlesztési tervek

Az OBA elkötelezett az ügyfélélmény további növelése mellett, hogy a magánszemélyeken és egyéni vállalkozókon túl a jövőben a cég típusú ügyfeleknek is legyen lehetőségük az online ügyintézést választani.

A betétesek gyors és kényelmes kiszolgálása az ügyfélélmény fokozásán túl hozzájárul a pénzügyi rendszerbe vetett bizalom fenntartásához, illetve növeléséhez, amely az OBA alapvető célja és feladata.