A luxus továbbra is megy, a Hermest viszik mint a cukrot
SikerElemzői várakozásoknál nagyobb mértékben nőtt a Hermes francia luxusmárka bevétele az idei első negyedévben.
A cég honlapjára pénteken felkerült adatok szerint a bevétel 3,380 milliárd euró volt, 23 százalékkal nőtt. A szakértők véleményének átlagában kisebb, 15 százalékos növekedés szerepelt.
A Hermes hangsúlyozta, hogy a negyedévben minden fontosabb piacán és valamennyi üzletágában nőttek a bevételei. A cég bevételei Ázsiában (Japánt nem számítva) 23 százalékkal, Japánban 26 százalékkal, az amerikai kontinensen 19 százalékkal, Európában pedig (Franciaország nélkül) 21 százalékkal, míg Franciaországban 28 százalékkal emelkedtek.
A bőrtermékek és lószerszámok eladásából származó bevétel 19 százalékkal, a konfekció és kiegészítők eladásából 34 százalékkal nőtt, a selyem és textilüzletág bevétele 20 százalékkal, a parfüm és szépségápolási cikkeké 7 százalékkal, a karóráké 25 százalékkal, az ékszereket és háztartási cikkeket magába foglaló ágazaté pedig 28 százalékkal bővült.
A Hermes 7 százalékos áremelést hajtott végre az év elején, ami felülmúlta a korábbi évek 2-3 százalékos növekedését.
A Hermes tavalyi bevétele 23,4 százalékkal, 11,6 milliárd euróra nőtt.