Eltűnt a válság? Úgy viszik a milliós luxusékszereket, mint a cukrot
ElemzésekKína mellett Indiában is látványosan nő a luxustermékek forgalma.
Miközben az elszálló energiaárak és az infláció egyre jobban szorongatja a háztartások legtöbbjét a válság érintetlenül hagyja a milliós villák és luxuslakások lakóit. A leggazdagabbak nem hogy nem érzik meg a krízist, de az előrejelzések szerint épp hogy csak most jönnek bele igazán a költekezésbe. A 353 milliárd dolláros luxuspiac idén olyan 6-8 százalékos növekedés elé nézhet.
A forgalmat segít pörgetni, hogy a csillagászati összegekbe kerülő ékszerek, órák és ruhák világában is őrült tempóban nőnek az árak.
A Chanel vagy a Louis Vuitton táskák ára az utóbbi két évben úgy 20 százalékkal nőtt, idén pedig újabb 15 százalékos emelkedés várható – állítja Thomas Chauvet piaci elemző.
Ha kíváncsi, hogy hány havi fizetését kéne elszórnia ahhoz, hogy megszerezzen egy Gucci táskát, akkor segítünk pár adattal. A márka hivatalos oldalán a legolcsóbb kézitáska már 320 ezerért is megvehető, viszont a legdrágább, amelynek a fogantyúi bambuszból készültek, viszont átváltva 10 millió forintba kerül.
De ez is aprópénz ahhoz képest, hogy mennyibe kerül minden idők legdrágább kézitáskája a Mouawad 1001 Nights Diamond. A 18 karátos aranyból kézzel készített szív alakú táska 4517 gyémántot tartalmaz és az értéke eléri az 1,4 milliárd forintot. ITT vethet rá egy pillantást.
Segít a mesterséges intelligencia
Bár a járványügyi szakemberek aggódva figyelik a kínai intézkedések lazítását, hisz a COVID emiatt újra elkezdett tombolni az országban, a luxusipar örül a fejleményeknek, hisz a kínai vásárlók nemcsak Európában, de több ázsiai piacon így például Japánban is felpörgethetik az eladásokat.
A világmárkáknak a legnagyobb fejtörést most az jelenti, hogy miként szólítsák meg a fiatal vevőket.
Sokáig úgy tűnt, hogy az extravagáns darabok nyitják majd meg az új vevők pénztárcáját, de az egyik kereskedelmi platform a Cortina társalapítója Brooke Cundiff szerint a vásárlók mostanság inkább a praktikus, egyszerűbb termékekre kíváncsiak.
Ha csak az ékszereket nézzük akkor visszatérnek egy kicsit a 80-as évek, így megint jönnek a szokottnál vaskosabb aranyékszerek – mondja a téma egyik szakértője Stephanie Gottlieb.
A luxuspiacot az online kereskedelem nehezen hódítja meg. Még a legfiatalabb vevők is 75 százalékban hagyományos fizikai boltokban veszik meg a méregdrága kiegészítőiket.
Bár nem a digitális térben vásárolnak, viszont ettől még elvárják, hogy a kereskedők érdekes online szolgáltatásokkal tupírozzák fel a vevői élményt.
Emiatt a francia Sephora például megjelent egy olyan megoldással, amelynek segítségével ha valaki feltölt magáról egy épet megnézheti, hogy melyik smink hogy mutatna rajta. Egy amerikai luxuskereskedő a Neiman Marcusnál pedig bárki lefotózhat egy tetszőleges tárgyat, a cég mesterséges intelligencia szolgáltatása pedig keresni fog a vállalat katalógusában egy olyan cikket, amely a leginkább hasonlít a képen látható termékre.
Előretör India
Bár jelenleg Kína számít a legnagyobb luxuspiacnak, a vállalatok rajta tartják a szemüket Indián is, ahol villámgyorsan növekednek a dúsgazdagok költései.
Ott még nem tartunk, hogy Indiát máris a második Kínaként emlegessük: elvégre India luxuspiaca most még csak 5 milliárd dolláros, míg a nagy ázsiai riválisnál ez a szám eléri az 54 milliárd dollárt. Viszont akkora a potenciál Indiában, hogy beindult a mozgolódás.
A Balenciaga luxus divatház idén fogja betenni a lábát az indiai piacra. Közben nemrég az olasz Valentino is üzleteet nyitott Új-Delhiben és Mumbaiban. Viszont a legnagyobb luxuspiac várhatóan nem csak idén, hanem még jó darabig az Egyesült Államok lesz.
A legnagyobb luxuspiacokon a várható forgalom 2025-ben (millió dollár)
Egyesült Államok | 81 550 |
Kína | 56 095 |
Japán | 36 138 |
Franciaország | 20 609 |
Németország | 16 948 |