Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

A szupergazdagok legújabb játszótere: NFT kollekciót dob piacra a Louis Vuitton

Siker2023. jún. 13.Áldott Rebeka

A Louis Vuitton luxus divatház ismét belép a Web3 világába, ezúttal az első eladásra szánt NFT gyűjteményét dobta piacra. A bemutatott „Treasure Trunk” kollekció a fizikai és digitális világot ötvözi. Az exkluzív NFT-k hozzáférést biztosítanak a jövőben megjelenő új termékekhez és márkaélményekhez a birtokosaik szűk körének.

A Louis Vuitton ikonikus bőröndjei évszázadok óta szimbolizálják a luxust és a tulajdonosaik magas státuszát, egyúttal a folyamatos megújulás is végigkísérte a márka történelmét.

Ezúttal a luxusmárka NFT, azaz nem-helyettesíthető token, kollekcióval színesítette a termékpalettáját.

A gyűjtemény csupán néhány száz darab digitális bőröndöt foglal magában, amiket 39 ezer euróért vásárolhat meg a Louis Vuitton válogatott ügyfélköre.

A „Treasure Trunk” tokenek egyfajta kulcsként működnek majd, és a tulajdonosaik ezek által nyerhetnek hozzáférést az egész évben futó privát rendezvényekhez és termékekhez, derül ki a Business of Fashion tudósításából.

Az idén nyáron megjelenő NFT-k a Louis Vuitton legújabb „Via” nevű projektjének a részét képezik.

A latin „Via” szó jelentése út, a márka értelmezése alapján ez az elit útját szimbolizálja az átlagos fogyasztók számára elérhetetlen termékek és élmények felé. Az új projekt egyik fő célja a termékek nyomon követhetősége, ezzel korlátozva a hamisított termékek piacát, és az eseményközpontúság, ami az NFT-tulajdonosok exkluzív közösségét igyekszik fenntartani és jutalmazni, írja a Vogue Business beszámolója.

A megvásárolható darabok mindegyike „soulbound” NFT lesz, ez azt jelenti, hogy nem lehet velük kereskedni, vagy átruházni egy másik magánszemélyre,

írja az nft now cikke. Ezenfelül minden „Treasure Trunk” NFT-hez hozzáillő, egyéni megrendelés alapján készült Louis Vuitton bőrönd tartozik majd. Ezeket a darabokat rendszerint szintén több tízezer euróért lehet megvásárolni a márka üzleteiben.

A magas árkategória azonban nem az egyetlen akadály, amivel a leendő Louis Vuitton NFT tulajdonosoknak számolniuk kell. Hiszen maga a vásárlási folyamat is több lépcsőből áll, és egy hetet ölel fel.

A „Tresure Trunk” várólistáján kizárólag az Ausztráliában, Egyesült Államokban, Egyesült Királyságban, Franciaországban, Japánban, Kanadában vagy Németországban állampolgársággal rendelkezők szerepelhettek. A várólistára június 8-ig tudtak feliratkozni az érdeklődők a márka weboldalán kialakított felületen.

A személyes adatok megadása és a kriptopénztárcák hitelesítése után a kiválasztott regisztrálók június 14-én meghívást kapnak, hogy egy privát weboldalon keresztül fedezzék fel a Via világát.

Ezt követően június 16-án lehetőségük lesz kriptovalutával, vagy fiat valutával (beválthatatlan papírpénzzel) megvásárolni a kiválasztott NFT-ket, egy külön, erre a célra kialakított platformon, részletezi a vásárlási folyamatot az nft now beszámolója.

A „Treasure Trunk” kollekció viszont nem a márka első próbálkozása a digitális világban. Hiszen a Louis Vuitton több éve képviselteti magát a különböző blokklánc projektekben.

2019 márciusában az LVMH tulajdonosa bejelentette az Aura blokklánc bevezetését, ami a luxuscikkek származásának nyomon követéséért felel. A projekt 2021 áprilisában valósult meg, amikor a Louis Vuitton, a Cartier-rel és a Pradával együttműködve létrehozta az Aura Blockchain Konzorciumot a hamisított termékek elleni küzdelem érdekében, derül ki a CoinDesk ismertetőjéből.

Emellett a Louis Vuitton 200. születésnapján, 2021 augusztusában, adta ki a „Louis the Game” mobiljátékot. Az online élmény célja a cég törtétének széleskörű megismertetése volt. A sikeres játékosok pedig nem maradtak jutalom nélkül, hiszen megszerezhették a jubileumi harminc digitális képeslapok egyikét, számol be a CoinDesk rovata.

A Decrypt írása rámutat, hogy a Louis Vuitton mellett számos másik luxusmárka is felismerte az NFT projektekben rejlő lehetőségeket.

A Balmain tavaly nyár óta exkluzív, NFT-ken alapuló klubot fejleszt a legmegbecsültebb vásárlói számára. Míg a Ralph Lauren áprilisban rendezte meg a Web3-központú exkluzív eseménysorozatát Miamiban a válogatott ügyfélkörének.