Régiós terjeszkedésben a Hotel&More
SikerKözel másfél évtizede, a 2008-as globális gazdasági válság idején vágott bele a független szállodaüzemeltetésbe Klemm Balázs, aki ma a Hotel&More tulajdonos vezérigazgatója. Cégcsoportja - az elmúlt években két ikonikus hazai hotelt is újra nyitott - ma már nemcsak a magyar, hanem a régió más piacain is sikeresen üzemelteti a portfoliójukhoz csatlakozó szállodákat.
Mivel a szállodaipar és a szállodaüzemeltetés speciális szaktudást igényel, a fejlett világban több évtizedes gyakorlata van annak, hogy az ingatlantulajdonosok és a szállodaüzemeltetők személye elkülönül. Vagyis
az ingatlanbefektetésben és fejlesztésben érdekelt hotel tulajdonosok gyakran nem maguk vállalkoznak az üzemeltetésre, hanem azzal egy, kifejezetten erre szakosodott céget bíznak meg.
Magyarországon 2008-ban, a turizmus jelentős visszaesését eredményező a globális gazdasági válság idején érkezett el az a pillanat, amikor a független szállodaüzemeltetők szaktudása felértékelődött.
Akkortól a nehéz finanszírozási helyzetbe került szállodák mellett a csődbejutott hoteleket finanszírozó bankok és a végrehajtók is hozzájuk fordultak, hogy talpra állítsák a végveszélybe került házakat. Azóta annyival szerencsésebb a helyzet, hogy a kevésbé eredményes házak mellett már az újonnan épült szállodák üzemeltetésével is megkeresik őket.
Nemet is tudni kell mondani
Klemm Balázs a globális gazdasági válság időszakának tanulságaként azt mondja: a kritikus helyzetbe került szállodák fenntartható pályára állításához mindig egy mindenre kiterjedő átvilágítás a kiindulópont. Amihez egy olyan szakértői csapatra van szükség, amely a működés során várható legkisebb kockázati tényezőt is feltárja.
Szállodaüzemeltetőként az egyik legfontosabb alapelvem az, hogy nemet is tudni kell mondani. Miközben minden ajánlatot meghallgatunk, ezt követően,a szakembereink, a saját üzemeltetési kézikönyvünk szerint, a lehető legalaposabban átvilágítják az adottszálloda működését. Csak ott vállaljuk fel az együttműködést, ahol azt látjuk, hogy a tulajdonossal partnerként tudunk együttműködni és a számokis azt mutatják, hogy olyan stratégiát tudunk felállítani, amivelszáz százalékig biztosaklehetünk a sikerben. Ahol ez nem garantált– mert például a tulajdonos olyan feltételeket támaszt, amit nem tartunk reálisnak -, inkább nemet mondunk. Egy esetleges kudarccal ugyanis egy percig sem kockáztathatjuk a Hotel&More üzletmenetét és jóhírnevét
magyarázza Klemm Balázs, aki a cégalapítás előtt, már több évtizedet töltött el a szállodaipar értékesítési vonalán.
Szavai szerint amikor egy új hotel kerül a portfoliójukba, mindig az a legfontosabb, hogy a rejtett üzemelési tartalékokat feltérképezzék. Megtalálva azt, hogy hova kell új személyzet, hol van szükség a meglévő állomány továbbképzésére és hol kell olyan beruházás, ami akár már rövid időn belül érezteti a pozitív hatását.
Miközben az átvett házak igazgatói általában távoznak és a Hotel&More tapasztalt interim menedzserei veszik át a feladatot, a személyzet minden tagja megkapja a bizonyítás lehetőségét.
Több, mint nyolcvan százalékuk általában később is velük marad, amiben annak is szerepe van, hogy a Hotel&More központjából olyan szakemberek segítik munkájukat, akik az elmúlt évtizedekben a maguk területén már olyan tudásra tettek szert, amit a mai, állandóan változó gazdasági és piaci környezetben is kiválóan tudnak hasznosítani és átadni.
A folyamatos megújulás és tudásátadás azért kulcskérdés, mert egy szálloda sikeréhez a vendégélmény a legfontosabb, amit az adott ház megfelelő adottságai mellett a személyzet munkája tehet tökéletessé. A cégcsoport több szakterületre is olyan belső oktatóbázist hozott létre, ahol a folyamatos belső képzések biztosítják a munkatársak tapasztalatcseréjét és a legújabb trendek megismerését.
Klemm Balázs a megfelelő piacismeretet mellett a piac legkisebb rezdülésére is reagálni képes, rugalmas árpolitikát is az eredményesség kulcselemének tartja.
A Hotel&More ennek érdekében fejlesztette ki azt a foglalási szisztémáját, amivel a nagy internetes foglalási rendszerek (OTA) jutalékát megtakarítva toborozhatnak vendégeket. Ehhez illeszkedik a saját mobil applikáció és az a már közel félmillió taggal rendelkező saját hűségprogram is, amelyen keresztül személyre szabott ajánlatokkal tudják további utazásra motiválni a leghűségesebb vendégeiket.
A brand ereje
A cégvezető kifejtette: az üzemeltetésükben lévő, elsősorban három, illetve négycsillagos szállodákat a Hotel&More márkanév alatt üzemeltetik, ez azonos sztenderdeket, illetve arculatot jelent, ami tovább segítheti a vendégek lojalitását azzal, hogy pontosan tudják mire számíthatnak náluk.
A Hotel&More folyamatos bővüléséhez az olyan innovatív megoldások is hozzájárulnak, mint amivel az átmenetileg bezárt legendás Körszálló, a Hotel Budapest üzemeltetését 2021-ben átvette a Danubius Hoteltől.
Mivel abban az időben az utazási piacon még erőteljesen érződött a covid hatása, Klemm Balázs egy olyan, azóta sikeresnek bizonyult hibrid megoldást fejlesztett ki, amelynek révén
a turisták mellett a fővárosba érkező, hosszabb távra szállást kereső egyetemisták mellett a multinacionális cégek egy-egy projektre hazánkba érkező magasan képzett szakembereinek is szállást kínálnak.
Tavaly októberben pedig az energiaárrobbanás okozta nehézségek közepette újabb négy belföldi szállodával - a négy csillag superior siófoki Residence Hotel Balatonnal, a négycsillagos ráckevei Duna Relax Hotellel, a négycsillagos noszvaji Oxigén Family Hotellel, valamint a háromcsillagos Tündérkert Hotel Noszvajjal - bővült a Hotel & More Group portfoliója. Ebben nagy szerepe volt annak is, hogy a szállodacsoportként való üzemeltetésnek több tekintetben is megvannak az előnyei. Ezek közé tartozik, hogy a tavalyi, kiemelkedően magas energiaáremelkedés idején minden szállodában olyan költséghatékony megoldásokat vezettek be, amelyek a többi hoteleikben korábban már megszerzett pozitív tapasztalatokon alapultak. Az eredményesség lényeges eleme az is, hogy a közös beszerzés révén minden alapanyagot a lehető legkedvezőbb áron tudnak biztosítani a házaiknak. Ezek azok az előnyök, amiért a Danubius Hotel egy másik ikonikus szállodáját, az üzemeltetője által a kilátástalannak látott helyzetben tavaly novemberben bezárt soproni Hotel Lővér újranyitásában is fantáziát látott a Hotel&More.
A tavalyi drámai mértékű energiaáremelkedés idején sem engedtünk az elvárásainkból. Folyamatosan az a cél vezetett minket, hogy olyan megoldásokkal álljunk elő, amelyek a vendégek komfortérzetét nem csökkentve biztosították a szállodáink eredményes üzemelését, ami az energiahatékony működés érdekében tett megoldásaink olyan jól sikerültek, hogy a forgalmunk nem esett vissza
tekint vissza a téli szezonra Klemm Balázs.
A 23 hazai szálloda mellett 8 erdélyi, szlovéniai és horvátországi szállodákat is üzemeltető Hotel&More csoport
külföldi terjeszkedése kapcsán Klemm Balázs kifejtette: a tények azt mutatják, hogy a magyarországi szállodaüzemeltetés során szerzett több évtizedes tapasztalatuk a környező országokban is eredményesen hasznosítható.