Sikersztori: Új utakon

Siker2018. okt 28.Növekedés.hu

A hazai teherfuvarozásban az i-Cell Kft. teremtette meg a modern flottakövetés alapjait, ezzel „láthatóvá téve” az utakat járó teherautókat a fuvarszervezőknek. A társaság ma már a tankolástól a vezetésbiztonság fejlesztéséig, számos területen kínál hatékonyságnövelő technológiai megoldásokat.   Idén ünnepli alapításának huszadik évfordulóját a közúti fuvarozás területén mobiltechnológiai szolgáltatásokkal foglalkozó i-Cell Kft. Az internetes és a celluláris, mobilkommunikációs rendszerek összekapcsolásával a vállalat úttörő fejlesztéseket honosított meg mind a járműkövetés, mind az elektronikus útdíjfizetés, vagy a mobilparkolás terén. A társaság innovatív megoldásainak köszönhetően eddig nem csak számos fuvarozó vállalat működése vált hatékonyabbá, de több állami beruházás is jelentős költségmegtakarítással valósulhatott meg. „Cégünk indulásakor, 1998-ban még egyáltalán nem voltak ismertek Magyarországon a logisztikát kiszolgáló flottakövetési technológiák, így a fuvarok szervezésénél komoly problémát jelentett, hogy nem lehetett tudni, pontosan merre járnak a teherautók” – idézi fel Farkas Károly operatív igazgató. Az i-Cell erre a problémára hozott létre egy frappáns megoldást, mely automatikus sms-küldés segítségével „láthatóvá tette” a központ számára a fuvarozást végző járműveket. A rendszernek köszönhetően a társaság számos új ügyfélre tett szert, és 2002-ben egy amerikai befektető kockázati tőkével is beszállt a cégbe. A következő nagy ugráshoz két évre sem volt szükség; 2004-ben az i-Cell egy újabb, immár GPRS-alapú járműkövető technológiával rukkolt elő, melyet Magyarország egyik legjelentősebb logisztikai vállalata, a Révész Eurotrans vásárolt meg mintegy 550 járműre. A versenytársak termékeinek színvonalát messze felülmúló rendszer közvetlenül a járművek fedélzeti számítógépéhez csatlakozott, és – a korábbi megoldással szemben – már valós idejű információkat adott a központnak. A modern kommunikációs technológiára alapozva az i-Cell több újítással is előállhatott: a Körös Volán számára például a GPRS-es járműkövetést üzemanyag elszámolási funkcióval egészítették ki, míg a Coca-Cola számára a sofőrök vezetési stílusát értékelő megoldást fejlesztettek. Az utóbbi évek legnagyobb sikerét a magyar e-útdíjrendszer, a HU-GO megvalósítása hozta el az i-Cell számára. A rekordidő, mindössze 2,5 hónap alatt kifejlesztett technológia az Európa-szerte használatban lévő többi útdíj-hálózatnál nem csak jelentősen olcsóbb, de sokkal praktikusabb is lett. Az általánosan elterjedt módszer szerint a teherautón lennie kell egy fedélzeti útdíj-egységnek, mely képes kommunikálni az adott ország rendszerével, s így automatikusan lebonyolítható az úthasználat bevallása. A nehézséget az okozza, hogy a legtöbb államban csak egyetlen konkrét típusú fedélzeti egység kompatibilis az országos hálózattal, emiatt a sofőrök kénytelenek több készüléket is maguknál tartani, és az országhatárnál átállni egyikről a másikra. A HU-GO ezzel szemben több eszközzel is kompatibilis, így a kamionosnak nem szükséges megvásárolnia egy újabb berendezést. Az e-útdíjrendszer megvalósítása komoly nemzetközi figyelmet irányított a társaságra, ezzel lendületet adva a további innovációnak. Jelenleg is folyamatban van egy közösségi közlekedési társaság számára indított fejlesztés, mely nagyságrendekkel pontosabbá és ellenőrizhetőbbé teszi a buszos cég üzemanyag-gazdálkodását. „A központi töltőállomásra betankolt gázolajtól a járművek kipufogóján eltávozó égéstermékig, végig tudjuk majd követni az üzemanyag minden cseppjének a felhasználását. Egy nagy flottát üzemeltető közlekedési cég számára aranyat ér, ha ilyen pontossággal racionalizálhatja a gázolaj-fogyasztását” – vázolja az idén év végéig lezáruló projekt céljait Farkas Károly. Az i-Cell tavaly 1,25 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, adózott eredménye pedig 1,85 milliárd forint volt. L.V.

SIKERSZTORIK
100% pszichológia: Ebben rejlik a Facebook, Snapchat és az Instagram sikerének titka
A Facebook több mint 2 milliárd, az Instagram 800 millió felhasználóval büszkélkedhet, a Snapchat-et pedig körülbelül 180 millióan használják naponta. Valójában miért kapnak ezek az alkalmazások ekkora figyelmet? Összegyűjtöttük az öt legfontosabb okot.
Siker2018. feb 15.
Mit tennének a milliárdosok, ha mindenüket elvesztenék?
Bill Gates és Warren Buffett, akik egyébként hosszú ideje jó barátok, megosztották gondolataikat arról, mit tennének, ha mindenüket elvesztenék és a nulláról kellene felépíteniük az életüket.
Siker2018. ápr 28.
Hogyan legyünk sikeresek a 20-as, 30-as, 40-es éveinkben - az Alibaba tulajdonosának jó tanácsai
„Az életben nem az számít, hogy mennyi mindent értél el, hanem az, hogy hogyan élted meg a kemény napjaidat és a hibáidat.” Mondta Jack Ma.
Siker2018. feb 20.
Michael Bloomberg: öt tipp, hogy sikeres vállalkozó legyen
Mindössze öt dologról van szó, ám ezek betartásával lett sikeres vállalkozó Michael Bloomberg, akit később New York polgármesterének választottak.
Siker2018. máj 10.
Kezdő vállalkozó? Akkor erre az öt dologra figyeljen!
Bármibe, és bármikor is vág bele az ember, vannak általános szabályok, amelyek betartása nagy segítséget jelent a kezdő vállalkozónak. Mutatjuk, mit tart a legfontosabbnak egy sikeres vállalkozó, a JÓKENYÉR pékség tulajdonosa, Ludwig Klára.
Siker2018. nov 8.
Soros után ő a második leggazdagabb magyar
Thomas Peterffy, vagyis Péterffy Tamás 15-18 milliárd dollárra becsült vagyonával a világ 57. legtehetősebb embere.
Siker2019. jan 12.
Egy fiatal srác 100 millió fontos sportruházati márkát rakott össze Nagy-Britanniában
Nehéz elképzelni, hogy az alapításkor 19 éves Ben Francis-nak honnan volt ideje és energiája létrehozni és vezetni a Gymshark-ot.
Siker2018. okt 18.