Megrázta a Facebookot Zuckerberg reformterve - itt az igazi ok

Tech2018. jan 17.Növekedés.hu

Mark Zuckerberg egy nap leforgása alatt kilenc milliárd dollárt  (770 milliárd forintot) veszített a Facebook-hírfolyam átalakítási tervével. A módosítással ennél sokkal több pénzt bukhat, mivel a vállalat bevételének 97 százalékát a hirdetésekből szerzi. Megnéztük a többi nagy tech-vállalat bevételeinek összetételét is. A Facebook bevételének túlnyomó részét a hirdetésekből szerzi, pontosan 97 százalékot. A közösségi hálózatnak egyébként elég sűrű éve volt tavaly. Közel 150 millió új taggal bővült a felhasználói köre egy év alatt, bevétele pedig továbbra is elképesztő mértékben emelkedett, az első háromnegyed évben duplájára nőtt 2016-hoz képest. A Facebook hírfolyamának átalakítására vonatkozó, Mark Zuckerberg által vázolt tervek szerint nagyobb teret kapnak majd a felhasználók családtagjaihoz kapcsolódó posztok, a hirdetések pedig háttérbe szorulnak.   A Google anyavállalata, az Alphabet vagyonának zöme, 88 százaléka szintén a hirdetésekből tevődik össze. A Google 7 különböző platformot birtokol, több mint egymilliárd felhasználóval: a Google-keresés, a YouTube, a Gmail, a Google Play, az Android, a Chrome, és a Google térkép. A Google és a Facebook egyébként annyira domináns az online világban, hogy a közösségi média két piacvezetőjénél költik el a legtöbb pénzt (88 százalékot) globális szinten a média hirdetők. Az Apple bevételének 63 százalékáért a hihetetlenül népszerű iPhone készülékek eladása felel, és csak 21 százalékáért az iPad és a Mac készülékek értékesítései. Nemrégiben erősítette meg a hírt a cég, miszerint az Apple valóban felvásárolja a Shazam alkalmazást, amely hallás után ismeri fel az egyes zeneszámokat. A világ egyik legnagyobb elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cége, az Amazon bevételének majdnem egészét a termékek és a média kategóriákból, kisebb részét az Amazon WS, azaz a felhő alapú számítástechnikából szerzi. A Microsoft elég sokszínű: az Office (28 százalék), a szerverek (22 százalék), az Xbox (11 százalék), a Windows (9 százalék), a hirdetések (7 százalék), a felület (5 százalék) és az egyéb termékek (18 százalék) adják a bevételi forrásokat. Eközben a szoftverek inkább segítséget nyújtottak, mintsem bevételi forrást képeztek: például az Android nem hoz közvetlen bevételt, de engedélyezi a felhasználóinak, hogy alkalmazásokat vásároljanak a Play-áruházban. Az Apple a világ harmadik legbefolyásosabb cége Annak ellenére, hogy tech-óriások a tőzsde csúcsán foglalnak helyet, az egyes vállalatok különböző fejlődési szakaszokban vannak a termékkategóriákat tekintve. Egy azonban közös bennük: számos nemzetközi vállalat egyben világkép formálóvá is vált. A technológiai innovációival foglalkozó Fortune amerikai cég “Change the World” elnevezésű listája azokat a cégeket rangsorolta, amelyek a legnagyobb befolyással lehetnek az életünkre. A cég főként olyan tényezőket sorakoztatott fel a vállalatok neve mellett, mint a társadalmi szerepvállalás, az oktatás és a megújuló energia kérdése. Nem kétség, hogy az Apple megérdemli a harmadik helyet, hiszen termékeik valóban nagy hatással voltak/vannak a világra. A céget csupán az amerikai JPMorgan Chase kereskedelmi bank, továbbá a holland DSM egészséggel és táplálkozással foglalkozó multinacionális cég tudta megelőzni. A Facebook titkos kütyüje Terjed a szóbeszéd a technika világában, hogy Facebook egy olyan kütyü fejlesztésén dolgozik, amivel az Amazon, a Google és az Apple okoshangszóróit (Echo, Home, HomePod) igyekszik túlszárnyalni. A termék neve Portal, 499 dollárba (körülbelül 130 000 Ft) fog kerülni, és képernyővel lesz felszerelve, hogy a felhasználók könnyen tudjanak videochatelni egymással – ha hihetünk a Cheddar gazdasági portál forrásainak. A hangvezérléssel és arcfelismeréssel működő Portal hivatalos bemutatója idén májusban várható.

SIKERSZTORIK
100% pszichológia: Ebben rejlik a Facebook, Snapchat és az Instagram sikerének titka
A Facebook több mint 2 milliárd, az Instagram 800 millió felhasználóval büszkélkedhet, a Snapchat-et pedig körülbelül 180 millióan használják naponta. Valójában miért kapnak ezek az alkalmazások ekkora figyelmet? Összegyűjtöttük az öt legfontosabb okot.
Siker2018. feb 15.
Mit tennének a milliárdosok, ha mindenüket elvesztenék?
Bill Gates és Warren Buffett, akik egyébként hosszú ideje jó barátok, megosztották gondolataikat arról, mit tennének, ha mindenüket elvesztenék és a nulláról kellene felépíteniük az életüket.
Siker2018. ápr 28.
Hogyan legyünk sikeresek a 20-as, 30-as, 40-es éveinkben - az Alibaba tulajdonosának jó tanácsai
„Az életben nem az számít, hogy mennyi mindent értél el, hanem az, hogy hogyan élted meg a kemény napjaidat és a hibáidat.” Mondta Jack Ma.
Siker2018. feb 20.
Michael Bloomberg: öt tipp, hogy sikeres vállalkozó legyen
Mindössze öt dologról van szó, ám ezek betartásával lett sikeres vállalkozó Michael Bloomberg, akit később New York polgármesterének választottak.
Siker2018. máj 10.
Kezdő vállalkozó? Akkor erre az öt dologra figyeljen!
Bármibe, és bármikor is vág bele az ember, vannak általános szabályok, amelyek betartása nagy segítséget jelent a kezdő vállalkozónak. Mutatjuk, mit tart a legfontosabbnak egy sikeres vállalkozó, a JÓKENYÉR pékség tulajdonosa, Ludwig Klára.
Siker2018. nov 8.
Soros után ő a második leggazdagabb magyar
Thomas Peterffy, vagyis Péterffy Tamás 15-18 milliárd dollárra becsült vagyonával a világ 57. legtehetősebb embere.
Siker2019. jan 12.
Egy fiatal srác 100 millió fontos sportruházati márkát rakott össze Nagy-Britanniában
Nehéz elképzelni, hogy az alapításkor 19 éves Ben Francis-nak honnan volt ideje és energiája létrehozni és vezetni a Gymshark-ot.
Siker2018. okt 18.