Nagy bejelentés a BMW-től, ez minket is érint!
TechA BMW új modelljeinek fele már elektromos autó lesz 2025-ben, és a profit megoszlását is így tervezik – mondta a társaság pénzügyi igazgatója.
A BMW 2025-ig már ugyanannyi profitot vár az elektromos autók eladásából, mint a hagyományos modellekből, ezért az új modellek fele már elektromos lesz 2025-ben, és előrébb hozzák több elektromos, illetve hibrid autó piacra dobását - mondta a Financial Times-nak a társaság pénzügyi igazgatója. Nicolas Peter szerint a német autógyár központi terve, hogy hat éven belül az elektromos autók eladásából származó bevételek elérjék a hagyományos autók bevételeit. Mint mondta,
a cég reményei szerint az elektromos autók ugyanolyan árréssel rendelkeznek majd, mint a jelenlegi modellek.
A tervek szerint ez legkésőbb 2025-re meg fog valósulni. A pontos időpontot nagyon nehéz meghatározni, a nyilvános fogadtatás bizonytalanságai miatt. A BMW ezzel a lépéssel szeretné rákényszeríteni az olyan versenytársakat, mint a Volkswagen, az elektromos autók értékesítésének felgyorsítására, ezért - mint Nicolas Peter elmondta -
a német autógyártó 25 elektromos és hibrid autó gyártását előre hozta 2023-ra az eredetileg tervezett 2025-ös dátumról. Az új modelleknek a fele így kizárólag akkumulátorról fog működni.
A következő évtized közepétől előreláthatólag 30 százalékkal növekszik majd az elektromos autók eladásának száma, köszönhetően a több töltőállomásnak és a megnövekedett használati távolságnak. Az autóipari elemzők számításai szerint így lesz lehetőség rá, hogy a drágább előállítású elektromos autók nyereségének csökkenése lassabban történjen, mint a hagyományos belső égésű motort használó modelleknél.
A Volkswagen mintegy 50 milliárd eurót költött az elektromos autók fejlesztésére, ezzel elindítva a versenyt a többi autógyártóval. Az amerikai Ford 11 milliárd dollárt fog költeni ugyanerre a célra az előzetes tervek szerint. A BMW több lehetőségben is gondolkozik.
Ezek között szerepel a tölthető hibridek, a kisebb akkumulátort használó hibridek és a teljesen elektromos autók koncepciója is.
A fejlesztések egyik nehézségét az okozza, hogy az akkumulátor-árak még mindig igen magasan vannak, a belsőégésű motorokhoz képest, amiket már több, mint 100 éve használ az autóipar. Az elektromos járművek gyártásának és értékesítésének ára akkor fog csak jelentősen csökkenni, ha elkezdődik a nagymennyiségű gyártás.
Jelenleg az európai autóeladásoknak csak töredékét, kevesebb mint egy százalékát teszik ki az elektromos autók. Ez azonban várhatóan növekedni fog a közeljövőben, köszönhetően a 2021-ben hatályba lépő CO2 kibocsátási irányelveknek - írja a brit lap.Azok az autógyárak, akik nem tudnak megfelelni a kilométerenkénti 95 grammos CO2 kibocsájtási határértéknek, több millió eurós bírságra számíthatnak.