Hilton, Marriott, Airbnb: már készülnek a turizmus újraindulására
UtazásA turizmus megindulására felkészülve a legnagyobb hotelek és szállásadóláncok új higiéniai protokollt vezetnek be, hogy a vendégek biztonságban érezhessék magukat a kialakult helyzetben is.
A koronavírus-járvány miatt a tisztaság iránti igény rendkívüli módon felértékelődött – derül ki a Business Insider cikkéből, amelyben összegyűjtötték, melyek azok a vállalatok, amelyek eddig bejelentették az új intézkedéseket.
A Hilton bejelentette, hogy a jövőben együttműködik a Mayo Clinic szervezet fertőzésmegelőzési csoportjával és a Lysol fertőtlenítőszer gyártójával, emellett a takarítási protokolljukat is újragondolják, a kezdeményezésnek pedig a CleanStay with Lysol protection elnevezést adták. A program várhatóan júniusban indul, célja a higiéniai előírások és eljárások fejlesztése a Hilton több mint 6000 ingatlanjában.
A jövőben várhatóan a hotelben található szobák ajtaján matricákkal fogják jelezni, ha a helyiséget megtisztították, a szobákban nem lesz toll és papír, úgynevezett deep clean eljárással fognak fertőtleníteni, és bővítik az érintésmentes bejelentkezések lehetőségét.
A Marriott új „Globális Tisztasági Tanácsa” dolgozza majd ki az új, továbbfejlesztett egészségügyi és biztonsági iránymutatásokat a Marriott több mint 7000 ingatlanára vonatkozóan. A tanács tagjai az élelmiszerbiztonság, az élelmiszer-mikrobiológia és a fertőző betegségek témájának szakértői. Feladataik közé tartozik a hatályos eljárások felülvizsgálata. A szükségesnek ítélt változások a következő hónapok során kerülnek bevezetésre.
Májustól az Airbnb is új takarítási protokollt vezet be, egy neves orvos, Dr. Vivek Murthy iránymutatása alapján. A protokoll utasításokat fog tartalmazni a szállásadóknak a szobák takarításával és tisztításával kapcsolatban. Amelyik házigazda megismeri az új intézkedéseket, rendelkezni fog egy újfajta tanúsítvánnyal, ami azt fejezi ki, hogy a bérlakás kvázi koronavírus-biztos.
Az új szabályok szerint 24 óra szünetet kell hagyni két vendég fogadása között, azok a szállásadók pedig, akik nem tudják valamiért betartani a higiéniai előírásokat, 72 óráig nem fogadhatnak új vendéget.