Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Tovább terjeszkedik a BYD

Autó2025. márc. 26.MTI

A BYD kínai elektromosautó-gyártó vállalat fokozza külföldi terjeszkedését, megduplázza Kínán kívüli eladásait és saját beruházással helyi gyártóüzemek létesítésével kívánja megkerülni a vámkorlátozásokat - jelentette be Vang Csuan-fu (Wang Chuanfu), a konszern alapító-vezérigazgatója.

A cégvezér különösen nagy növekedési lehetőséget lát Nagy-Britanniában, ahol a piaci részesedés jelentős bővítésére számít, valamint a kínai márkák iránt általában is nyitottabb piacokon, a latin-amerikai és délkelet-ázsiai országokban.

A kínai autógyártók között a BYD terjeszkedik a legdinamikusabban külföldön, bemutatótermeket nyitva szerte a világon, Ausztráliától kezdve Németországig. Vang elmondása szerint a BYD nyereségének nagy része "egy bizonyos időponttól kezdve a tengerentúli piacokról származik majd".

Az egyre éleződő vámháború hátrányos hatásait a BYD bőséges pénzügyi forrásainak köszönhetően saját beruházással épülő külföldi gyártóüzemekkel kívánja semlegesíteni. A geopolitikai fejlemények miatt azonban rövid távon nem tervezi autók értékesítését Kanadában és az Egyesült Államokban. A Trump-adminisztráció 100 százalékos vámot vetett ki a Kínában gyártott e-autókra. A BYD az idén 5,5 millió jármű értékesítését tűzte ki célul. Olcsó e-modelljeivel pedig még a kínai belföldi piacot is felrázta, ahol rendkívül éles konkurenciaharc dúl.

A Seagull nevű belépőmodell kevesebb mint 10 ezer dollárért (mintegy 9200 euró) kapható. Emellett a BYD a legtöbb modelljéhez alapkivitelben kínál intelligens járműelektronikai, vezetési funkciókat. A BYD-vezér kifejezte meggyőződését, hogy a cége egy járműre jutó nyereségessége felül fogja múlni a Toyota nyereségességét, amint a vállalat eléri a japán gyártó méreteit.

A Toyota, a világ legkelendőbb autógyártója tavaly 10,8 millió járművet adott el, a BYD 4,27 milliót, a Tesla pedig 1,79 milliót.