Új nagy dobást jelentett be a BYD, miután a Teslát megelőzte

Autó2024. jan. 18.Sz.A.

A kínai BYD 14 milliárd dolláros (közel 4900 milliárd forintos) beruházást jelentett be intelligens autók fejlesztésére, mert a jövőben az autó intelligens funkcióitól függ majd az autógyártás versenyképessége.

A vállalat a Xuanji okosautó-rendszerét Sencsenben, a Dream Day rendezvényén mutatta be. A BYD több mint 10 csúcskategóriás intelligens vezetési modellt dob piacra, amelyek lidar érzékelőkkel vannak felszerelve.

A BYD, a világ legnagyobb elektromos járműgyártója 100 milliárd jüant (14 milliárd dollárt, közel 4900 milliárd forintot) fektet be intelligens autókba.A vállalat arra számít, hogy az intelligens, új energetikai (elektromos) autók jelentik az iparág következő nagy harcát a versenyképességért - jelentette be Wang Chuanfu a cég alapító vezérigazgatója a Sencseni Dream Day rendezvényén, amelyen bemutatta a Xuanji okos autórendszerét.

A rendszer a BYD által az elektromos okosautók terén kifejlesztett számos technológiát integrál, többek közt a felhőalapú mesterséges intelligenciát, az 5G hálózati kapcsolatot, az intelligens vezetést és az intelligens műszerfal funkciókat, amelyek segítségével a cég szerint az autó érzékeli a belső és külső környezet változásait, és valós időben reagál a vezetési biztonság és kényelem fokozása érdekében - számol be a South China Morning Post.

A fejlesztés egyrészt az elektromosságról, a másrészt az intelligenciáról szól

– jelentette ki Wang, azonban határidőről vagy a 100 milliárd jüanos beruházás várható újításai további részleteiről nem beszélt.

A sencseni székhelyű BYD - a Teslát megelőzve  - a tisztán akkumulátoros elektromos járművek legnagyobb gyártójává vált a tavalyi év negyedik negyedévére, és most az intelligens járművek terén próbálja utolérni versenytársait az olyan funkciók terén, mint az autonóm vezetés és a hangfelismerés.

A vállalat több mint 90 000 alkalmazottat foglalkoztat, akik közül mintegy 4000-en az intelligens vezetés fejlesztésén dolgoznak, köztük 1000 algoritmus- és hardvermérnök, valamint 3000 szoftvermérnök.Tavaly áprilisban a BYD bemutatta a DiSus intelligens jármű-irányítási rendszerét, amely lehetővé teszi autói számára forgási és diagonális manővereket.

Az elsőként a Yangwang U8 luxusmodelljén elérhető DiSus „az első saját fejlesztésű intelligens az autó mozgását irányító rendszer, amelyet egy kínai autógyártó cég dobott piacra”, mely a BYD vezetést támogató rendszerének jövőbeli fejlesztéséhez szolgál majd alapul– fejtette ki Wang.

A legújabb digitális technológiát alkalmazó elektromos autók mára már divatosak lettek Kínában, mivel a fiatal sofőrök új autó vásárlásakor előnyben részesítik az autonóm vezetési rendszereket és a digitális műszerfalat.

Az intelligens autó fejlettségének kritériumai a beépített funkciók digitális hangjelzéssel történő irányítása pl. hangvezérlés, arcfelismerés, az felhőalapú szoftverfrissítések, a telefonkompatibilitás és az automatizált parkolás.

„Majdnem minden kulcsfontosságú kínai elektromos autógyártó megerősíti kutató- és fejlesztőcsapatát annak érdekében, hogy autóikat intelligensebbé tegyék az önvezetés és az audió-video szórakoztató funkciók terén” – mondták a lapnak nyilatkozó elemzők.

A kiváló minőségű akkumulátorairól ismert BYD felzárkózik olyan hazai társaihoz, mint a Nio és az Xpeng. Tehát sokat fektet az intelligens funkciókba azért, hogy fenntartsa értékesítésének növekedési lendületét.

He Xiaopeng társalapítója és vezérigazgatója szerint a guangzhoui székhelyű Xpeng, amely fejlett járművezetői asszisztens rendszer fejlesztéséről ismert, az idei év végéig országszerte kiterjeszti az önvezető technológiájának használatát.

A sanghaji székhelyű Nio tavaly szeptemberben piacra dobta a cég első kifejezetten elektromos járműveihez tervezett okostelefonját, mely több mint 30 autóspecifikus funkciót kínál, mint például az önparkoló mód, az autó egy gombnyomással történő kinyitása  - még akkor is, ha az okostelefon kikapcsolt állapodban van  - vagy a telefonos videohívás az autó képernyőjén és hangszóróin keresztül.

A BYD potenciális riválisa, a telekom és okostelefon-gyártó Huawei, novemberben legalább négy hagyományos autógyártót kért fel, hogy csatlakozzanak az állami tulajdonú Changan Automobile társasággal elindított új okosautós vegyesvállalatához.

Az autógyártó szerint már több mint 2,6 millió BYD autó rendelkezik L2 autonóm vezetési rendszerrel. A SAE - globális szabványügyi testület - szerint az L2 rendszerek segítséget nyújtanak a vezetőnek, de ugyanakkor aktív felügyeletet igényelnek.

A tavaly eladott BYD járművek több mint 57 százaléka intelligens vezetési rendszerrel rendelkezett, és a vállalat arra számít, hogy idén tovább növeli ezt az arányt.

Tavaly a BYD több mint 3 millió újfajta energiafelhasználós (elektromos) járművet adott el, beleértve a tisztán elektromos járműveket és a konnektorról tölthető hibrideket is, ami 60 százalékos éves növekedést jelent, mondta Wang.

Idén a BYD több mint 10 csúcskategóriás intelligens vezetésű modellt dob piacra, amelyek lidar (fényérzékelés és távolságmérő) érzékelőkkel vannak felszerelve.

A több mint 200 000 jüan vételárú modellek csúcskategóriás intelligens vezetéstámogató rendszereket kínálnak opcióként, míg a 300 000 jüan feletti modelleknél ez alapfelszereltség lesz.