Hiába van biztosítás, mégis nagy lehet a kár - Jó, ha elővesszük a kötvényünket
BiztosításA magyarországi ingatlanok 73%-a biztosítva van, de ez nem jelenti azt, hogy aki megkötötte a biztosítását, annak nincs további teendője annak érdekében, hogy biztonságban tudja legértékesebb vagyontárgyát, az otthonát. Egy új jogszabály alapján március 1. és 31. között a biztosítási évfordulótól függetlenül bárki díjmentesen felmondhatja meglévő lakásbiztosítását és újat köthet. A lakásbiztosítási piacon vezető Alfa Biztosító arra hívja fel a figyelmet, hogy érdemes szakértő segítségét kérni akár új biztosítást szeretnénk kötni, akár a meglévőt szeretnénk aktualizálni.
Egy nem megfelelően megkötött lakásbiztosítás, egy fontos biztosítási kockázat kimaradása vagy az esetleges alulbiztosítottság jelentős anyagi veszteséget okozhat egy káresemény bekövetkezésekor.
A lakásbiztosítás megléte önmagában nem elég. Sőt, hamis biztonságérzetet is adhat, ha egy biztosítási konstrukció fölött eljárt az idő. Fontos, hogy két-háromévente megvizsgáljuk, hogy a meglévő biztosításunk elegendő fedezetet nyújt-e az ingatlanunkban és az ingóságainkban okozott károkra. Szükség esetén célszerű átdolgozni a régebbi konstrukciókat, hogy elkerüljük az alulbiztosítottságot. Ebben gyors és alapos segítséget nyújtanak az Alfa biztosító tanácsadói vagy független közvetítő partnerei.
– hívja fel a figyelmet Zatykó Péter, az Alfa Biztosító elnök-vezérigazgatója.
Mi történik, ha egy konstrukció fölött eljár az idő? Ha egy káreseményben az ingatlan, vagyontárgy újraépítési, pótlási vagy újra beszerzési értéke meghaladja a szerződésben szereplő biztosítási fedezet összegét, akkor a keletkezett kárnak csak egy részét fizeti ki a biztosító, és a fennmaradó összeget a biztosítottnak saját forrásból kell állnia.
A jelenlegi magas inflációval járó gazdasági környezetben ez nagyon is aktuális probléma. De milyen esetben érdemes felülvizsgálni a meglévő biztosítást?
- Ha nagyobb értéknövelő beruházást hajtottunk végre, például napelemeket szereltettünk fel, vagy értékes berendezési tárgyakat, gépeket vásároltunk, mindenképpen meg kell növelni az ingóságokra vonatkozó biztosítási összeget.
- Ha az utóbbi időben bővítettük az ingatlant, a valósnál kisebb alapterület szerepelhet a szerződésben. Pedig ez a kártérítés alapja, tehát káresemény esetén óriási a szerepe a valós adatoknak.
Szeretnénk az ügyfelek figyelmét felhívni arra is, hogy a díj csak egy szempont a kiválasztásnál. Érdemes a négyzetméterre vetített biztosítási összeget is megvizsgálni, mert éppen a nagyobb károk esetében nem mindegy, mi a kártérítés felső határa.
Káresemény pedig bármikor bekövetkezhet, az egyre szélsőségesebbé váló időjárás például mind gyakrabban okoz károkat: 2023-ban az előző évhez képest majdnem 30 százalékkal több, 78 330 darab meteorológiai kárbejelentés érkezett az Alfa Biztosítóhoz, ezek nyomán pedig rekordösszeget, több mint 6 milliárd forintot fizetett ki meteorológiai károkra a társaság.
Azt is érdemes tudni, hogy a mai lakásbiztosításokkal már nemcsak az olyan alapvető károk esetén számíthatunk kártérítésre, mint a csőtörés vagy a viharkár. Ezeken felül általában számos kiegészítő biztosítást is magukban foglalnak a modern konstrukciók, amelyek megléte esetén fizet a biztosító például akkor, ha graffiti került a házunk falára, megrongálták a szeretteink síremlékét vagy ellopták a babakocsit a lépcsőházból.
Az egyik legnépszerűbb kényelmi szolgáltatás, hogy társaságunk otthoni vészhelyzetek esetén rövid időn belül megbízható szakembereket küld a baj elhárítására
– mondta Zatykó Péter, hozzátéve, hogy ügyfeleik most egy évig ajándékba kapnak egy kiegészítő biztosítást.
A biztosítás kiválasztásakor fontos szempont továbbá, hogy mennyire egyszerű és milyen gyors a kárrendezési folyamat, az Alfa Biztosító országos lefedettségű kárszakértői hálózattal rendelkezik, ami lehetővé teszi, hogy még tömeges károk esetén is gyorsan felmérjék a károkat.
Nemcsak azért érdemes biztosítási tanácsadó segítségét kérni, mert nehéz eligazodni a piacon elérhető sokféle konstrukció között, hanem azért is, mert a szakemberek például abban is tanácsot tudnak adni, hogy baj esetén mire kell figyelnünk, hogyan kaphatjuk meg a legegyszerűbben és a leggyorsabban a kártérítést.
Ebben sokat segít, ha a megfelelő módon, például fotók, videófelvétel segítségével dokumentáljuk a káreseményt.
Az Alfa Biztosító a digitális csatornákat részesíti előnyben a kárügyintézésére: már elérhető személyre szabott, ingyenes mobilapplikációja, az AlfaGo, amely mindig naprakész információkat kínál a felhasználóknak a biztosításaikról, és mindezt egy helyen a maximális kényelem érdekében.
Az applikáció számos hasznos funkciót tartalmaz: biometrikus azonosítási lehetőség segítségével egyszerű a belépés, ezt követően láthatóvá válnak a szerződések. Ügyintézést, díjfizetést, kárbejelentést lehet indítani, valamint különböző push értesítéseket is be lehet állítani, például esedékesség, küldemény érkezése, kárstátusz témákban.
Ezenkívül gyors segítséghez lehet jutni kár esetén: Otthoni Vészelhárítás kiegészítővel rendelkező ügyfelek közvetlenül az applikációból hívhatnak szakembert a háztartásukban keletkezett károk elhárítása érdekében, és 24 órán belül érkezik a segítség.