Kell-e Casco a lízingelt autóra?
BiztosításAmennyiben a gépjármű finanszírozott - hitellel vásárolt vagy lízingelt -, akkor a KGFB mellett a Casco megkötése is kötelező. Nem mindegy, mikor és mekkora összeget kell fizetni.
Több mint 15 ezer nagycsalád vett autót kormányzati támogatással, közülük több mint 4 ezren lízingszerződéssel - közölte a Magyar Lízingszövetség a távirati irodával. A legnépszerűbbek a Dacia Lodgy, illetve az Opel Combo, a Skoda Kodiaq, a VW Touran, a Peugeot Rifter, a Citroën Belingo. A legalább három gyereket nevelő családok tavaly július óta kérhetnek autóvásárlási támogatást. A támogatás összege az autó bruttó vételárának 50 százaléka, de legfeljebb 2,5 millió forint. Ezek után felmerül a kérdés, hogy megéri-e az autólízing Casco nélkül?
Az autólízing előnyös megoldás, ha nem akarjuk kifizetni a vásárláskor a teljes vételárat.
Mivel egy új autó mindenképpen több millió forintba kerül, sok vásárló valószínűleg nem tud, vagy nem szeretne ekkora összeget összespórolni. Szóba jöhet ilyen esetben valamilyen hitelkonstrukció vagy a lízing, így csak az önerőt kell egy összegben kifizetni, ami jellemzően az autó árának töredéke, 20-30 százaléka – idézte a Bank360 közleményét Cseh Anett a Netrisk.hu termékfejlesztési igazgatója. Véleménye szerint a lízing előnye, hogy a kamata rendkívül alacsony, ugyanakkor ezért kompromisszumokat kell kötni. Ezen kompromisszumok része a Casco.
Autólízing során a lízingcégek a legalacsonyabb kamatú ajánlataiknál azt veszik alapul, hogy az ügyfél Casco biztosítást is köt a vásárláskor.
Ezt megteheti úgynevezett beépített cascóval és úgy is, hogy maga keresi meg az ügyfél a számára megfelelő ajánlatot, a lényeg, hogy meglegyen a biztosítás. A Netrisk.hu segít a legjobb ajánlatok kiválasztásában – hangsúlyozta szakértőnk.
A hitellel terhelt/lízingelt jármű totálkára, súlyos rongálódása esetén a finanszírozó/lízingbe adó a szolgáltatás kedvezményezettje (a bank, vagy lízing cég kapja meg a kártérítési összeget), hiszen a biztosított jármű képezi a hitel/lízing fedezetét.
Amennyiben egy hitellel terhelt/lízingelt jármű Casco biztosítási szerződése törlésre kerül, a biztosító erről tájékoztatja a finanszírozót/lízingbe adót, aminek súlyos következményei lehetnek.
A KGFB megkötése minden gépjármű esetén kötelező, hiszen ez fogja fedezni az általunk másoknak okozott károkat. Így minden autós biztonságban érezheti magát, hiszen a számára okozott károk biztosan kifizetésre kerülnek. A Cascot mindig az üzembentartónak kell fizetnie, vagyis lízing esetén nem a lízingcég, hanem a gépjárművet lízingelő személy fizeti.
Lényeges, hogy egyes lízingcégek vagy hitelintézetek ajánlanak számunkra biztosítókat, nagyon fontos azonban, hogy ez csupán ajánlás lehet, kötelezővé nem tehetik, hogy egy adott szolgáltatónál kössük meg a biztosítást.
Vannak olyan hitelszerződések, melyek a törlesztőrészlet mellett a Casco díját is tartalmazzák, ez esetben tehát nincs mód más biztosítót választani - legalábbis nagyon bonyolult és hosszú folyamat. Ezekben az esetekben mindig hasonlítsuk össze a lehetőségeket és az árakat, hogy megéri-e ezt az esetet elfogadni, vagy érdemesebb egy másik hitelintézetet keresni. A hitel kifizetése után a gépjármű a saját tulajdonunk lesz, így továbbra is a mi felelősségünk a Casco biztosítás fizetése. Ez esetben azonban már csak a KGFB megkötése a kötelező - továbbra is érdemes azonban a Cascot is igénybe venni.