Óriási kockázat – továbbra sem tudni, lesz-e nyári utasbiztosítási szezon

Biztosítás2021. márc. 4.HP
A rovat támogatója:

A járványhelyzet miatt nem tudják a biztosító társaságok, hogy lesz-e nyári utasbiztosítási szezon, ami számottevő kockázat a biztosítók eredményére nézve – hangzott el a MABISZ online sajtótájékoztatóján. Egyre nagyobb másfelől az igény az E-kárbejelentési rendszerre, mely jelentősen egyszerűsíti és megkönnyíti a kárbejelentést.

Pandurics Anett, a MABISZ elnöke a MABISZ online sajtótájékoztatóján elmondta, a nyugdíjbiztosítások jól teljesítettek az elmúlt időszakban.

Napjainkban Magyarországon több mint 380 ezer öngondoskodó van. Esetükben olyan szerződések születnek, melyekből érdemi nyugdíj-kiegészítés képződik. Kedvező, hogy a lakosság oldaláról nem volt radikális szerződés visszamondás. Az ügyfelek nem adták fel a hosszú távú céljaikat.

Kárgyakoriságok: kötelező biztosítás (KGFB)

Pandurics Anett, a MABISZ elnöke rámutatott, a kárgyakoriság a második negyedévben csökkent. Akkortájt ugyanis a kijárási korlátozások nagyon szigorúak voltak, az emberek otthon maradtak. Ezt követően azonban gyorsan visszakorrigáltak a számok. Sőt, volt több olyan hónap, ahol a kárgyakoriság magasabb volt az átlagosnál. Ez részben arra vezethető vissza, hogy a lakosság egy része tömegközlekedés helyett autóval kezdett közlekedni.

Ezzel párhuzamosan az átlagkár összeges is felfelé kúszott, ami a szervízdíjak megugrásának, a bírósági sérelemdíjak jelentős emelkedésének és a forint gyengülésének a következménye.

Utasbiztosítás

Óriási kockázat a biztosítói szegmens eredményére, hogy lesz-e idén nyáron utasbiztosítási szezon. Ez a nyár előtti újranyitásnak és a járványhelyzetnek a függvénye.

Távozó ügyfelek

Nagy kérdés, hogy a járványhelyzet elhúzódása mennyire érinti az ügyfelek megtakarítási döntéseit. Minél hosszabb ideig velünk van a koronavírus, annál nagyobb számban távozhatnak az ügyfelek, illetve kevesebben újítják meg lejáró szerződéseiket.

Pandurics Anett elmondása alapján szektor mindent megtett annak érdekében, hogy az ügyfeleket megtartsa. A biztosítók segítették az ügyfeleket a szerződési kötelezettségeik átütemezésével.

E-kárbejelentés

Mészáros László, a MABISZ informatikai területért felelős vezetője kifejtette, a megújult E-kárbejelentésnek köszönhetően a biztosítási szerződéses adatok már két adat megadásával automatikusan kitöltődnek.

A „Gyorsított Azonosítás” funkciónak köszönhetően már nem kell manuálisan megadni a jármű gyártmányát, típusát, biztosítóját, a szerződés azonosítóját és érvényességét, illetve a szerződő cég nevét és címét.

A biztosítási szerződéses adatok már két adat megadásával automatikusan kitöltödnek. Természetes személy esetében a rendszám és a születési dátum megadása már elegendő a gyorsított azonosításhoz.

Tovább egyszerűsödött tehát az E-kárbejelentő használata, a KKNYR funkció gyorsabb kárbejelentést tesz lehetővé.

A rendszer minden magyarországi biztosító által elfogadott és támogatott.  Az azonosításnak köszönhetően lecsökkent a kitöltési idő. Szintén előny, hogy nem áll fenn a káreseményben résztvevő felek elgépelése, téves adat megadása.

Eredmények

Az E-kárbejelentő indulása óta 350.000-re emelkedett a letöltések száma. Több mint 8000 kárbejelentés történt tavaly.

2020-ban közel 20 százalékkal emelkedett a biztosítókhoz beérkező bejelentések száma az applikáción keresztül.

Bevezetésre került továbbá a Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszer (KKNYR). A Covid19 hatására egyre többen használják a digitalizált kárbejelentést. Az applikáció mindhárom nagy alkalmazás áruházból ingyen elérhető.

Célok a jövőre nézve

A MABISZ célja a kárbejelentés „élményszerűvé” tétele és a bejelenthető káresemények körének bővítése. Ezenfelül cél a felhasználói élmény emelése és a kárrendezés további egyszerűsítése.