Tusfürdő, sampon és hajápoló utántöltők Budapesten is a környezet védelme érdekében
ÉletmódA legtöbb ember félrediagnosztizálja bőrtipusát - derült ki a Body Shop, kozmetikai cég felméréséből. Ez azért gond, mert a rosszul megválasztott arcápolási rutin komolyan árthat a bőrünknek.
A Body Shopot 1976-ban Dame Anita Roddick alapította Brightonban, azót 3000 üzlettel rendelkezik a világ 70 országában. A Body Shop már tíz éve Magyarországon is jelen van.
A Body Shop kifejezetten figyel a környezet megóvására - ezért elindította Changemaking Beauty programját, ami három fő területen igyekszik változást elérni.
Elsőként a környezetet terhelő megoldásokat igyekszik a márka felszámolni, céljuk, hogy 2030-ra a termékek teljesen újrahasznosított csomagolásban kerüljenek a polcokra. Ennek érdekében indították útjára a „Return recycle repeat” kezdeményezésüket, amely keretein belül visszagyűjtik és újrahasznosítják a csomagolóanyagokat.
Emellett, a tusfürdő, kézmosó és hajápoló utántöltő állomások már Magyarországon is elérhetővé váltak négy üzletben; az Etele Plázában, az Arena Mallban, a Westendben és a Mammutban. A Changemaking for the planet program tehát jelentősen csökkenti környezetszennyezést és a termékek öko-lábnyomát.
A Changemaking for communities kezdeményezés a magas minőségi alapanyagok felkutatásán túl hangsúlyt fektet az etikus beszerzési módokra is. A vállalat a világ számos részén támogat kereskedőket, farmereket és kézműveseket, így a fejlődő területeken is elérhetővé teszi a pénzügyi önállóságot a következő generációk számára.
Az alapanyagok kiválasztásánál is szerepet kap mind a környezeti, mind a szociális fenntarthatóság támogatása a márka Közösségi Méltányos Kereskedelmi Programja által.
A felhasznált shea vajat, 1994 óta a ghánai Tungteiya női szervezet szolgáltatja a The Body Shopnak, így javítják a nők helyzetét a fejlődő országokban. Míg a bőrnyugtató hatásairól ismert aloe verát kézzel szüretelik Mexikóban, így biztosítva a termékek minőségét.
2023-ban a magyarországi, nem reprezentatív kutatásukból kiderült, hogy a válaszolók több, mint fele nem ismerte, vagy félrediagnosztizálta a bőrtípusát. A rosszul megválasztott arcápolási rutin pedig nagymértékben károsíthatja a bőr állapotát, ezért vezették be az ingyenesen elérhető, szakemberek által végzett arcápolási tanácsadást a hazai üzletekben is.