Annyi előfizetője van a Netflixnek, mint a világ negyedik legnépesebb országának lakossága

Elemzések2024. júl. 19.Fellegi Tamás

Közzétette második negyedéves jelentését a Netflix: óriási az árbevétel, szép a nyereség, és 8 millió előfizető csatlakozott csak a negyedévben.

8 millióval 277 millióra nőtt a Netflix előfizetőinek száma a második negyedévben, így a népes tábor nagyjából Indonézia lakosságával egyezik meg. Ha figyelembe vesszük, hogy egy előfizetést választhatóan 2 vagy 4 ember használ, és átlagosan 3 nézővel számolunk előfizetésenként, akkor már 800 millió fölötti szám jön ki, vagyis az emberiség tizede.

Árbevétel, cégméret 

A társaság árbevétele közelíti a negyedéves 10 milliárd dollárt (9,56 millió volt most), ezzel valóban kezd a világ legnagyobb cégei közé kerülni ebben a mutatóban (tőzsdei kapitalizációja 277 milliárd dollár, nagyjából a Toyotával és a Coca-Colával egyezik meg, ezzel a cég a 35. helyen van). A nyereség részvényenként 4,88 dollár lett, szemben a 4,74 dolláros várakozásokkal.

Újabb jó negyedévet várnak

A társaság a harmadik negyedévre 14 százalékos árbevétel növekedést vár, miközben az előfizetők számának bővülése messze nem lesz ekkora számításaik szerint, így vélhetően egyes piacokon áremelések lehetnek, illetve arra számíthatnak, hogy többen választanak drágább csomagot, mellyel 4 ember használhat egy előfizetést, esetleg sokan váltanak reklámmentes verzióra.

A várható reklámbevételekről egyelőre nem akartak nyilatkozni, tekintette arra, hogy a reklámokkal igénybe vehető olcsóbb előfizetés még viszonylag új szolgáltatás, így nehéz felmérni, mennyire fut fel. Ráadásul a cégnek nem baj, ha nem fut fel igazán, hisz az azt jelzi, hogy végül a kezdetben reklámos verziót választó előfizetők is tömeges áttérnek a drágább, de reklámmentes változatra.

Árfolyamhatások

A részvény árfolyama a 2021-es 700 dolláros csúcsról 2022 elején összeomlott és 200 dollár alá esett, de akkor a befektetők egyértelműen túlreagálták a társaság átmenetileg gyengébb adatait. A Netflix ugyanakkor aktívan fellépett az ellen, hogy egy előfizetéshez a szerződés szerintinél többen hozzáférjenek, és ez megdobta az árbevételt.
 
A nézők nem elvonultak, hanem inkább szabályosan előfizetnek, ráadásul az összeg a fejlett világban nem mondható nagynak. Ugyanakkor a kereslet azt is jelzi, hogy a nézők bőségesnek és színvonalasnak tartják a tartalmat, a potyautasok már inkább fizetnek, de nem mondtak le az élményről. Mostanra az árfolyam gyakorlatilag visszakapaszkodott a 2021-es csúcs közelébe.