Zuhant a Netflix árfolyama, sok előfizetőt vesztettek
HírekRekordszámú előfizető mondta fel a szerződését a Netflixnél Európában és az Egyesült Államokban, és elvesztették a 700 ezres orosz piacot is, ahonnan kivonultak. A Netflix ezért ellenőrizni fogja a jelszó megosztásokat, számításaik szerint 100 millióan jogosulatlanul használják a streaming szolgáltatást.
Több mint 20 százalékot esett a Netflix részvények árfolyama az első negyedéves adatok ismertetése után. Ezek szerint a streaming szolgáltató a tervezett 2 és fél millió új előfizető helyett 200 ezer ügyfelet veszített az első negyedévben, és a második negyedévben további visszamondások várhatóak.
A veszteség egyik oka, hogy kivonult az orosz piacról a vállalat, ami önmagában 700 ezer előfizetőt jelent, de a szolgáltatás díjának emelése és a járvány miatti lezárások feloldása miatt is sokan felmondták a szerződésüket több európai országban, Kanadában és az Egyesült Államokban is.
Ezt a veszteséget csak részlegesen pótolta, hogy Japánban és Indiában sikerült növelni a forgalmukat.
A Netflix egyértelműen a karanténidők nyertese volt, ekkor tett szert a legtöbb új előfizetőre.
A 40 éves csúcson évő infláció miatt sokan az előfizetési díjon spórolnak, és ezért mondják vissza a szolgáltatást.
A Netflix ezért a jövőben jobban odafigyel a jelszó megosztásokra, számításaik szerint ugyanis - a 222 millió fizető háztartás mellett - 100 millióan nem jogosan használják a szolgáltatást.
Számításaik szerint körülbelül 30 millióan az USA-ban és Kanadában nézik a Netflixet kölcsönzött jelszavakkal.
A Netflix így is közel 10 százalékkal növelte a bevételét, amely 7,8 milliárd dollár volt az első negyedévben, de a profit 1,6 milliárd dollárra csökkent, ami 6 százalékos esésnek felel meg - írja a Marketwatch.
A vállalat bruttó adóssága közel 15 milliárd dollár, a nettó adóssága továbbra is tetemes, közel 8,6 milliárd dollár. Erre az évre - a veszteségek ellenére is - bevétel- és profitemelkedést várnak.
Az adósság lefdolgozásához nem lesz elegendő az előfizetési díj emelése, lehet, hogy reklámokat is lehet majd látni a Netflixen, egy külön erre tervezett, olcsóbb csomagban.
Az Apple Tv, a HBO Max és a Disney is olyan konkurenciát jelent a Netflixnek, ami jelentős előfizetői árversenyt okoz.