Zuhant a Netflix árfolyama, sok előfizetőt vesztettek

Hírek2022. ápr. 20.Sz.A.

Rekordszámú előfizető mondta fel a szerződését a Netflixnél Európában és az Egyesült Államokban, és elvesztették a 700 ezres orosz piacot is, ahonnan kivonultak. A Netflix ezért ellenőrizni fogja a jelszó megosztásokat, számításaik szerint 100 millióan jogosulatlanul használják a streaming szolgáltatást.

Több mint 20 százalékot esett a Netflix részvények árfolyama az első negyedéves adatok ismertetése után. Ezek szerint a streaming szolgáltató a tervezett 2 és fél millió új előfizető helyett 200 ezer ügyfelet veszített az első negyedévben, és a második negyedévben további visszamondások várhatóak.

A veszteség egyik oka, hogy kivonult az orosz piacról a vállalat, ami önmagában 700 ezer előfizetőt jelent, de a szolgáltatás díjának emelése és a járvány miatti lezárások feloldása miatt is sokan felmondták a szerződésüket több európai országban, Kanadában és az Egyesült Államokban is.

Ezt a veszteséget csak részlegesen pótolta, hogy Japánban és Indiában sikerült növelni a forgalmukat.

A Netflix egyértelműen a karanténidők nyertese volt, ekkor tett szert a legtöbb új előfizetőre.

A 40 éves csúcson évő infláció miatt sokan az előfizetési díjon spórolnak, és ezért mondják vissza a szolgáltatást.

A Netflix ezért a jövőben jobban odafigyel a jelszó megosztásokra, számításaik szerint ugyanis - a 222 millió fizető háztartás mellett - 100 millióan nem jogosan használják a szolgáltatást.

Számításaik szerint körülbelül 30 millióan az USA-ban és Kanadában nézik a Netflixet kölcsönzött jelszavakkal.

A Netflix így is közel 10 százalékkal növelte a bevételét, amely 7,8 milliárd dollár volt az első negyedévben, de a profit 1,6 milliárd dollárra csökkent, ami 6 százalékos esésnek felel meg - írja a Marketwatch.

A vállalat bruttó adóssága közel 15 milliárd dollár, a nettó adóssága továbbra is tetemes, közel 8,6 milliárd dollár. Erre az évre - a veszteségek ellenére is - bevétel- és profitemelkedést várnak.

Az adósság lefdolgozásához nem lesz elegendő az előfizetési díj emelése, lehet, hogy reklámokat is lehet majd látni a Netflixen, egy külön erre tervezett, olcsóbb csomagban.

Az Apple Tv, a HBO Max és a Disney is olyan konkurenciát jelent a Netflixnek, ami jelentős előfizetői árversenyt okoz.