Erős negyedéven van túl az MKB Bank – nagyot nőtt a vállalati hitelállomány
ElemzésekErős negyedévet zárt az MKB Bank, amely 29 milliárd forint nyereséget ért el. A pénzintézet egyaránt növelte betét- és hitelállományát a lakossági és a vállalati ügyfelek körében. A vállalati hitelek iránti kereslet fennmaradásának köszönhetően a vállalati üzletág által kezelt hitelállomány több mint 20 százalékkal bővült. Lízing területen a csoport leányvállalata, a piacvezető pozícióval rendelkező Euroleasing 3,2 százalékkal növelte állományát. A növekedésben szerepet játszott a bank átalakulása is. Az MKB új stratégiájának megfelelően hatékonyabban működik, és mindemellett sikeresen zárta a Budapest Bank és az MKB fúzióját is.
A bankcsoport a január és március közötti időszakban 29 milliárd forint korrigált adózott eredményt ért el, ami több mint kétszeres bővülést jelent az előző negyedévhez képest. A kimagasló teljesítményhez a kamatbevételek növekedése is nagymértékben hozzájárult.
A mérlegfőösszeg 3797 milliárd forintra nőtt. A bruttó hitelállomány 1 288 milliárd forintra bővült, a betétállomány pedig a negyedév végére elérte a 2 217 milliárd forintot.
A hatékonysági mutatók szintén jelentősen javultak a korábbi periódusokhoz képest.
Vállalati szegmens
A hitelintézet tovább erősítette pozícióját a vállalati szegmensben, ahol a Magyar Bankholding Csoport – amelynek az MKB Bank tagja – piacvezető szerepet tölt be.
A vállalati hitelek iránti kereslet fennmaradásának köszönhetően a vállalati üzletág által kezelt hitelállomány 20,4 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest.
A vállalati betétállomány pedig 23,3 százalékot emelkedett.
A bank az első negyedévben is aktívan részt vett a gazdaságélénkítő hitelprogramokban: a Széchenyi Programban például 5 százalékos piaci részesedést ért el.
Lakossági szegmens
Az MKB Bank kimagasló teljesítményt nyújtott a lakossági betétgyűjtés tekintetében is, ahol éves összehasonlításban 17,6 százalékkal tudott növekedni, míg a hitelállomány 2,5 százalékkal bővült.
A lakáshitelezést az első negyedévet a Zöld Otthon Program népszerűsége határozta meg az MKB Banknál is, a kamatkörnyezet emelkedése mellett.
Lízing
Lízing területen a csoport leányvállalata, a piacvezető pozícióval rendelkező Euroleasing 3,2 százalékkal növelte állományát, sikeresen kezelve a globális chiphiányból és az ellátási láncok akadozásából fakadó kihívásokat.
Ügyfeleink belénk vetett bizalma, a kedvező makro környezet és az új stratégiánk egyaránt hozzájárultak ahhoz, hogy ilyen kimagasló eredményeket értünk el az első negyedévben. Az MKB eredményszerkezete lényegesen kiegyensúlyozottabbá vált, amit kiválóan jelez a stabil és tartós kamat- és jutalék eredménytételek arányának emelkedése. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy mindezt úgy sikerült elérni, hogy a bank rendkívül magas eredménytermelő képessége nem változott, sőt, piaci összehasonlításban növekedett. Mindeközben a csoport sikeresen készült fel, majd bonyolította le a Budapest Bank és az MKB jogi fúzióját
– mondta el Martzy Antal, a Magyar Bankholding és az MKB pénzügyekért felelős vezérigazgató-helyettese.
Menetrendszerűen zajlik a bankfúzió
Az idei év első hónapjainak meghatározó mérföldköve az MKB Bank számára, hogy március 31-én, illetve az azt követő napokban sikeresen megvalósult a Budapest Bankkal való egyesülés.
Ennek köszönhetően jelentősen bővültek az ügyfelek bankolási lehetőségei: 66 városban, 143 bankfiókban intézhetik pénzügyeiket, és – a Takarékbank hálózatát is beleértve – közel 1 100 ATM-ből vehetnek fel készpénzt saját banki díjért.
A fúziót a termék- és szolgáltatásportfólió egységesítése, kiszélesítése és frissítése kísérte.
Január 1-jén került sor a Bankholding csoport lízing leányvállalatainak, illetve üzletágainak egységesítésére is.
Ennek köszönhetően Euroleasing márkanév alatt a szegmens vezető szereplője jött létre, összesített állománya alapján 20 százalékot jelentősen meghaladó piaci részesedéssel.
A fúzió következő mérföldköve a Takarékbankkal való jogi egyesülés lesz 2023 májusában, amivel létrejön a hazai gazdaságban meghatározó szerepet betöltő, tisztán magyar tulajdonú, egységes működésű nagybank.
A csoport stratégiájában meghatározóak a digitális fejlesztések, amelyek célja újszerű ügyfélélmény biztosítása, a legmodernebb technológiai alapokon – ezek megvalósítására a bankcsoport a továbbiakban is nagyon komoly hangsúlyt helyez.