Könnyebb lesz kézben tartani a céges költéseket
ElemzésekÚj kihívások elé állítja az Ipar 4.0 néven emlegetett negyedik ipari forradalom a pénzügyi szektor szereplőit, így a kártyatársaságokat is. Nekik is arra kell törekedniük banki partnereikkel együtt, hogy gyorsabbá, egyszerűbbé és intelligensebbé tegyék a bankkártyák használatát.
Nem könnyű feladat megfelelni a növekvő igényeknek a vállalkozásoknak szóló üzleti kártyák terén sem, melyek száma gyorsan növekszik idehaza is. A 2018-as negyedik negyedévi jegybanki adatok szerint a Magyarországon kibocsátott összes plasztik 6,8 százalékát teszik ki a vállalati kártyák.
Míg a hazánkban kibocsátott fizetési kártyák száma egy év alatt összességében 2,7 százalékkal nőtt, addig az üzleti kártyák száma több mint 10 százalékos növekedést ért el ugyanezen időszak alatt.
A hazai bankok általában többféle, céges költések fedezésére szolgáló üzleti kártyát kínálnak: van olyan, amelyik kifejezetten arra használható, hogy a munkatársak elintézhessék az anyag-beszerzéseket, vagy kifizethessék a céges autóhoz vásárolt üzemanyagot. Magasabb szolgáltatási szintet jelentenek a külföldre is utazó felső- és középvezetők, illetve a kifejezetten felsővezetők számára kibocsátott plasztikok.
A céges vezetők számára azonban mindig dilemmát jelent, hogy akkor is ellenőrizni és szabályozni tudják a kártyás fizetéseket, amikor az alkalmazottak használják az üzleti kártyát.
A Mastercard – melynek üzleti kártyáit világszerte több mint 15 millió elfogadóhelyen használhatják a kártyabirtokosok – hamarosan idehaza is olyan újítással rukkol elő, amely segít megoldani ezt a problémát.
A vállalatvezetők a cég igényeinek megfelelően tudják majd beállítani, hogy egy üzleti kártyával hol, mikor és hogyan lehet költeni.
Az új szolgáltatás neve Business Controls, mely segítségével az üzleti kártyák birtokosai egyedileg, kártyánként szabhatják meg például a költés maximális összegét, idejét és helyét.
Ez alapján be lehet majd állítani például azt, hogy egy üzleti kártyával csak hétfőtől-péntekig, 9 és 17 óra között lehet vásárolni, kizárólag magyarországi üzletekben, és a napi teljes költés összege nem haladhatja meg az 50 ezer forintot. A kártyabirtokos azt is megadhatja, hogy a kártyával csak fizikai boltokban, vagy éppen csak interneten lehet költeni, illetve hogy használható-e készpénzfelvételre.
Az ügyfelek változó igényeihez való alkalmazkodás jegyében született meg az Európa több országában már elérhető szolgáltatás, a Mastercard Üzleti Concierge is, amely hamarosan szintén megjelenhet hazánkban. Ennek lényege, hogy az elfoglalt vállalkozó extra segítséget vehet igénybe, ha üzleti kártyájához személyi asszisztensi szolgáltatás is jár.
A személyi asszisztens feladata, hogy teljesítse az üzleti kártyák birtokosainak egyedi kéréseit, akár beszerzésről, utazásról, rendezvényszervezésről, üzleti találkozó létrehozásáról, vagy meglepetésről legyen szó.
Ugyancsak a vállalkozók kényelmét szolgálják az üzleti utakat megkönnyítő, a Mastercard kártyákhoz kapcsolódó szolgáltatások.
A Lounge Key arról gondoskodik, hogy a reptéri várakozás nyugodtan teljen, a Global WIFI szolgáltatással pedig az üzleti ügyfelek több mint 1 millió elérési ponton (szállodákban, repülőtereken, fedélzeten és egyéb helyeken) férhetnek hozzá nagysebességű WiFi hotspothoz világszerte.
Ezekkel az innovatív megoldásokkal a cégek hatékonyabbá tehetik működésüket - a kártyákhoz kapcsolódó szolgáltatások nem csak a pénzügyek kezelését teszik egyszerűbbé, hanem olyan eszközöket adnak a vállalkozók kezébe, melyekkel ők még többet hozhatnak ki vállalkozásukból.