Milliárdokat fizetnek a cégek, hogy benne lehessenek az új Bond moziban
ElemzésekA rekordot minden bizonnyal a Heineken állította be. A sörgyártó átváltva úgy 13,8 milliárd forintot költött a filmes megjelenésre és azért, hogy James Bondot használhassák a reklámjaikban.
A héten fontos mérföldkőhöz ért a James Bond széria, hisz végre annyi halasztgatás után bemutatták Daniel Craig utolsó 007-es moziját. A Nincs idő meghalni eredetileg múlt tavasszal kellett volna debütáljon, ám a premiert elmosta a koronavírus-járvány.
Viszont a Bond-sorozat sajátossága, hogy a készítők már azelőtt is be tudnak söpörni egy halom pénzt, hogy eladták volna az első mozijegyet.
A Bondok büdzséjét ugyanis részben azok a cégek állják, akik fel akarnak tűnni az aktuális epizódban. Az olyan jól csengő brandek, mint az Aston Martin, a Rolex vagy az Omega szinte már egybeforrtak a szériával.
Ezúttal átváltva nem kevesebb mint 31 milliárd forintot költöttek a vállalatok arra, hogy megjelenhessenek az új filmben. Ez a bevétel körülbelül a forgatási költségeknek úgy a felét állja.
„Az már egy klisé, hogy minden férfi Bond szeretne lenni és minden nő vele szeretne hálni. De az igaz, hogy marketing szempontból James Bond öltönye többet jelent Daniel Craig öltönyénél” – magyarázta egy korábbi interjúban Darryl Collis reklámipari szakember. Mint hozzátette:
Az igény arra, hogy az emberek azt viseljék, igyák és vezessék, amit Bond, óriási. Én első kézből tapasztaltam a Bond-hatást. A Skyfall legvégén Bond felvesz egy régi Barbour kabátot a Skyfall House-ban. Ez a kabát azonnal elfogyott. Kiskereskedelemben 400 fontért árultak, és hamarosan az emberek 2000 fontért értékesítették az eBay-en.
Rengeteg milliárdos is van, aki rajongója lett a 007-es filmeknek és most már csillagászati összegeket költ el a mozis relikviákra. A Tesla-vezér Elon Musk például még gyerek volt, amikor bemutatták A kém, aki szeretett engem című Bond-mozit.
Rögtön beleszeretett abba a Lotus Esprit sportkocsiba, amely a filmben tengeralattjáróvá tudott változni.
Egy aukción úgy 1 millió dollárért meg is vette a filmes kelléket. Azt viszont csalódottan vette tudomásul, hogy az autó valójában nem funkcionál. De cserébe elhatározta: át fogja alakíttatni, hogy tényleg működjön a víz alatt is.
A Bond ketyerékre az egyik legtöbbet az ingatlan-bizniszben meggazdagodott Dezer család költötte. Nekik kész flottájuk van a régi, eredeti Bond kocsikból. A garázsukban parkol az az Aston Martin DB5 is, amelyet az egyik legjobbnak tartott kémfilmben a Goldfingerben használt a 007-es még 1964-ben. A Dezer család csak a Bond kocsikra átváltva 10 milliárd forintot adott ki.
Egy Bond filmben megjelenni akkora presztízsnek számít, hogy nem csak brandek, hanem országok is fizetnek a stábnak a megjelenésért.
Norvégia például az új film apropóján átváltva 1,7 milliárd forintot adott a stúdiónak. Ezért cserébe náluk is forgattak.
Mindez még nem is számít olyan nagy összegnek ahhoz képest, hogy mennyit adnak a nagyvállalatok. A rekordot eddig valószínűleg a Heineken tartja. A sörgyártónál körülbelül 45 millió dollárt, vagyis átváltva úgy 13,8 milliárd forintot költöttek arra, hogy bekerülhessenek a 2012-es Skyfall-ba és hogy James Bondot használhassák a reklámjaikban.
Rengeteg sört kell eladniuk ahhoz, hogy mindez megtérüljön. Darryl Collis viszont felhívja rá a figyelmet, hogy Bond egy nemzetközi jelenség.
Egy globális marketing kampány költségeihez képest pedig ez a 43 millió dollár nem is annyira sok.
A főszerepet alakító Daniel Craig egyébként a védelmébe vette a „bújtatott reklámokat”. Mint elmondta ezek nélkül ilyen extravagáns filmek nem készülhetnének el.