Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Több mint 30 tonna készpénzt fizettünk be az okos ATM-ekbe 2018-ban

Elemzések2019. márc. 2.Növekedés.hu

Tavaly az OTP Bank okos ATM-jain történő befizetések száma meghaladta a 2 milliót, azaz megháromszorozódott a tranzakciók száma az egy évvel korábbi eredményekhez képest. A szolgáltatás népszerűségét látva a hitelintézet a jövőben további 100 helyszínen jelenik majd meg a készpénz ki-és befizetésére alkalmas új, érintőképernyős automatákkal.

Az OTP Bank 2016 őszén kezdte meg a készpénzbefizetésre is alkalmas okos ATM-ek telepítését országszerte. A 200 darab gépen a tavalyi év során megháromszorozódott a befizetések száma 2017-hez képest, ami több mint 2 millió tranzakciót jelentett. A tavalyi év során hónapról-hónapra egyre népszerűbbé váltak az ügyfelek körében az okos ATM-ek.

A havi tranzakciószám 2018 januárjához képest decemberre megduplázódott.

Ahogy az ATM-enkénti napi átlagos befizetések száma, úgy azok összege is emelkedett: a 2017-es adatokhoz képest mintegy 20 százalékkal nőtt az átlagos befizetés összege is.

Érdekesség, hogy a teljes év során több mint 30 tonnányi bankjegyet fizetettek be az OTP Bank okos ATM-jeibe az ügyfelek, és az egy napon történt legmagasabb összbefizetés meghaladta a 2 milliárd forintot.

Mivel a ki-és befizetésre alkalmas okos ATM-ek száma alig változott a tavalyi év során, a bank szakértői szerint az erőteljes növekedés annak köszönhető, hogy az ügyfelek igénylik ezt a korszerű megoldást.

„A tavalyi évben a befizetések közel harmada a fiókok zárva tartása alatt (17 óra és 8 óra között) történt. Az ügyfelek számára tehát jelentős előnyt jelent a munkaidőn kívüli befizetések lehetősége. Látva a szolgáltatás népszerűségét, szeretnénk még kényelmesebbé és még több ember számára elérhetővé tenni ezt a megoldásunkat, így az idei év során további 100 új, okos ATM kihelyezését tervezzük országszerte” – mondta Kéner Zsolt, az OTP Bank senior üzletfejlesztési menedzsere.

A kelet-közép-európai régióban az OTP Bank elsőként alkalmazta a készpénz visszaforgatási technológiát, amelynek köszönhetően a befizetett készpénz közel 90 százaléka visszaforgatható a pénzfelvételkor – ezzel magasabb rendelkezésre állást biztosítva az ügyfelek számára és csökkentve a készpénz-logisztikai költségeket.