A hazai CIB-nél a központi alkalmazottak fele otthonról fog dolgozni a járvány után is
HírekItthon már nagy az utazási kedv. A Szállás.hu ügyfélszolgálatához 20 százalékkal több telefon érkezett, mint tavaly ilyenkor - derült ki a Profession.hu konferenciáján, ahol az utazási portál mellett a CIB Bank, az osztrák Decathlon és a Hy – The Axel Springer Consulting Group vezetője is megszólalt.
A járvány miatt a CIB-nél a bankfiókok látogatottsága itthon 60 százalékkal csökkent, miközben a call-centerek leterheltsége a két-háromszorosára nőtt – árulta el a pénzintézet elnök-vezérigazgatója, Simák Pál a Profession.hu konferenciáján. Az esemény résztvevői a járvány során szerzett tapasztalataik mellett főleg arról beszéltek, hogy a betegszámok esése mellett hogy indulhatnak újra a vállalkozások.
Simák Pál szerint a járvány után sok olyan intézkedés, amelyet eredetileg átmenetinek szántak, valószínűleg állandósulni fog.
Azzal számolnak, hogy a központi alkalmazottak mintegy 50 százaléka hosszútávon is otthonról fog dolgozni.
Azt az olasz példákon látják, hogy jó pár munkavállaló a jelenlegi körülmények között akkor se szívesen megy be dolgozni az irodába, ha erre lehetőség nyílik.
Itáliában a korlátozások lazítása után a CIB először egyszerre legfeljebb az alkalmazottak 20 százalékát akarta visszaengedni, de végül csak 3 százalék tért vissza. A többiek inkább a home office-t választották.
A konferencián a hitelmoratórium is szóba került. Mint kiderült a CIB-nél a lakossági ügyfelek körülbelül fele és a vállalatok mintegy 80 százaléka jelezte, hogy nem fog élni a felajánlott fizetési haladékkal. Ami a gazdaság alakulását illeti, a CIB idén 3-5 százalékos GDP csökkenésre számít. Viszont Simák Pál szerint jövőre már beindulhat a visszarendeződés.
Az eseményen a résztvevők a turisztikai ipar hazai helyzetére is kaptak egy kis rálátást.
Szigetvári József, a Szállás.hu ügyvezető igazgatója elmondta, hogy március 14-e volt náluk az ágazat fekete napja. Miután beindult a lemondási hullám, a foglalások a korábbi szint 10 százalékára estek vissza.
Szigetvári szerint a turizmus már sose lesz a régi.
A fogyasztói attitűd meg fog változni: amikor kiválasztják az emberek az úticéljukat akkor az egyik nagy kérdés az lesz, hogy a kiszemelt helyen mennyire tudnak ügyelni az egészségükre. Előnyt fognak élvezni azok a hotelek, amelyek nem csak hogy vigyáznak a vendégek biztonságára, de az esetleges lemondásokat is térítésmentessé teszik.
Szigetvári szerint főleg a kisebb, természetközeli szállások népszerűsége nőhet meg a jövőben.
A mostani helyzetben a Szállás.hu dolgát megkönnyíti, hogy Közép-Európában több országban is van saját, helyi csapatuk. Emiatt gyorsan és rugalmasan tudnak reagálni a változásokra. Az elmúlt pár hónapban olyan átalakításokat vittek végbe (például a termékstratégiát és a szervezetet is átformálták), amelyekre a nagy globális szereplőknek valószínűleg egy évre lesz szükségük.
Jó hír, hogy az utazási kedv óriási. Az emberek az otthon töltött hónapok után alig várják, hogy kimozduljanak a négy fal közül.
A konferencia napján a Szállás.hu-nál az ügyfélszolgálathoz 20 százalékkal több telefon érkezett, mint tavaly ilyenkor.
A régiónkban az utazás mellett a sportszerek iránt is kiugró a kereslet. Ausztriában miután májusban újranyithattak az áruházak az osztrák Decathlonnál az előző év azonos időszakához képest óriási növekedést értek el. De azt, hogy ez most egy átmeneti növekedés vagy sem, még nem lehet megállapítani – árulta el Pósfai Gábor, a Decathlon ausztriai leánycégének az ügyvezetője.
Mindenesetre mióta vidéken itthon is kinyithattak a lánc üzletei, éves összehasonlításban a boltok forgalma Magyarországon is nőtt. Még ha nem is olyan léptékben mint a nyugati szomszédunknál.
A konferencián a Hy – The Axel Springer Consulting Group vezérigazgatója Christoph Keese is megszólalt. A cégvezér prezentációja szerint idén Németországban 6,3 százalékos GDP csökkenésre, jövőre viszont 5,2 százalékos növekedésre számítanak. Elmondása szerint Németországnak nem volt választása: a gazdaság megnyitásába mindenképp bele kellett fogni. Itt már a gazdaság túléléséről volt szó.
Ami a home office-t illeti: az otthonlétet ugyan rengetegen óriási teherként élik meg és alig várják, hogy visszatérjenek az irodába dolgozni, ám szép számban akadnak olyanok is akiknek az otthoni munkavégzés bevált. Németországban sokan jelezték a munkáltatójuknak, hogy a későbbiekben is szeretnének home office-ozni.