Renault: Az állami pénzekért azt is kell csinálni, amit az állam mond
HírekA francia kormány a Renault-nak nyújtott 5 milliárd eurós mentőcsomag fejében elvárja, hogy autógyár a jövőben állítsa le külföldi termelési kapacitásainak bővítését, jelentette ki Elisabeth Borne környezetvédelmi miniszter.
A romania-insider.com hírportálon olvasható cikk szerint a Renault már megkezdett egy 100 millió euró értékű projektet, amely helyi leányvállalata, a Dacia kapacitásának 15 százalékos növelését célozza.
A válságot megelőzően, februárban közöltük, hogy bár a munkálatok egyes elemei már elkészültek, beruházást felfüggesztjük, mert a piac változásait figyelembe véve úgy ítélhető meg, hogy a kialakult helyzet ezt teszi indokolttá
mondta a Dacia vezérigazgatója, Christophe Dridi.
A beruházás következő lépései egy festőüzem és egy karosszéria-gyártó sor lettek volna, de ezeket a munkálatokat leállították. A Dacia termelése napi 1 200 autóra futott fel, közel 1 400 darabos maximális kapacitásához. A továbblépés azonban nemcsak az egészségügyi problémákon, hanem a kereslet alakulásán múlik, magyarázta egy interjú során a Dacia vezérigazgatója.
Két kérdés áll előttünk: vajon képesek vagyunk-e a termelés növelésére ilyen biztonsági intézkedések betartása mellett? Ha igen, megtesszük. A másik nagy kérdés azonban a piac: a termelés akkor növelhető, ha a piaci kereslet is bővül. Szorosan követjük, mi történik más országokban. Azt is érdeklődéssel figyeljük, mit tesznek a kormányok az autógyártás megsegítése érdekében
mondta Christophe Dridi.
A Román Autógyártók Szövetsége, az ACAROM adatai szerint a Dacia európai eladásai ez év első négy hónapjában 53 százalékkal estek vissza.