Az interneten vásárlók kétharmada vett divatterméket a járvány idején
HírekAz európai fogyasztók érthető módon előnyben részesítették az online vásárlást az elmúlt hónapokban. A legnagyobb befolyással a különleges ajánlatok és a kedvezmények bírnak, a fogyasztók több mint a fele pedig elvárja, hogy a divatáruházak minden egyes ruhapróba vagy visszatérítés után sterilizálják a termékeket.
A Glami online divatkereső legújabb felmérésében öt európai országot vizsgált, azon belül a fogyasztói trendeket és az online divatpiaccal kapcsolatos kilátásokat. A kutatást a Ceoworld Magazine szemlézte. Összegyűjtöttük a legfontosabb megállapításokat.
- Az interneten vásárló görög, cseh, szlovák, román és magyar fogyasztók 69 százaléka vásárolt divattermékeket a világjárvány idején.
- A kedvezményeknek volt a legmeghatározóbb szerepe: az említett európai fogyasztók 30 százalékának a kedvezményes ajánlat volt a vásárlás fő oka. Sokan kinéztek maguknak valamit még a pandémia előtt, így pedig olcsóbban hozzájutottak.
- A görögök 41 százaléka különösen nagy érdeklődést mutatott az online üzletek iránt a járvány idején. Ez volt a legmagasabb arány a vizsgált országok között. A magyarok 22 százaléka részesítette előnyben a helyi online boltokat.
- A megkérdezettek 68 százaléka többet, vagy ugyanannyit költött a divattermékekre, mint a pandémia előtt. 29 százalékuk pedig azt állította, próbáltak spórolni és kevesebbet költeni.
- A fogyasztók szerint a legfontosabb, hogy egy online divatáruház ingyenes (41 százalék) és biztonságos házhozszállítást (29 százalék) biztosítson.
- Érdemes megemlíteni, hogy a fogyasztók 60 százaléka elvárja, hogy a divatüzletek minden egyes ruhapróba vagy visszatérítés után sterilizálják a termékeket.
- A fogyasztók 41 százaléka még akkor is online szeretne vásárolni, ha a fizikai boltok megnyitnak.
- A romániai fogyasztók 53 százaléka, a görögök 50 százaléka, a szlovákok 38 százaléka, a csehek 27 százaléka és a magyarok 26 százaléka tervezi, hogy több pénzt fog költeni a divattermékekre, ha online vásárolnak.
A felmérés megállapításai arra engednek következtetni, hogy a jövőben a kedvező árajánlatoknak lesz a legnagyobb szerepe az online vásárlásokat illetően. A különleges ajánlatok és kedvezmények azok, amik meghatározzák az európai fogyasztók hozzáállását:
40 százalékuk azt mondta, bár próbálják csökkenteni a kiadásaikat, de a kedvenc márkáik esetében keresni fogják a jó ajánlatokat.
A szakértők szerint egyébként a divatáru értékesítésének volumene várhatóan 2020 második negyedévének közepétől fog növekedni, döntően az online vásárlás hatására