Az öt fő ok, amely naggyá tette az Apple-t
HírekAz Apple-t eddig is a történelem legsikeresebb vállalatának tartották. Most pedig a világ első olyan, tőzsdén jegyezett cége lett, amelynek értéke elérte az ezer milliárd dollárt, 2009 óta megötszöröződött. A BBC ebben az öt okban foglalta össze a sikert.
- Steve Jobs – a fogalom
Az 1997-es esztendőben azonban, amikor az Apple a 12., egymást követő veszteséges évet zárta, felkérték, hogy térjen vissza.Visszatérését követően gyorsan több projektet állított össze és elindította a Gondolkodj Másként kampányt, amely az Apple és termékeinek népszerűsítését és alkalmazottai hozzáállásának helyreállítását célozta. A cég hamarosan ismét nyereségessé vált. Amikor Steve Jobs 2011-ben meghalt, Barack Obama amerikai elnök kijelentette: a világ egy „látnokot” veszített el.
Az Apple egyszerűen nem lenne Apple, ha Steve Jobs neve nem állna mögötte.
- Az iPhone - a forradalom
A tavalyi év egészében mintegy 216 millió iPhone-t adott el az Apple.Mindez azt jelenti, hogy az Apple mérlegét még ma is e termék eladásai határozzák meg. A második negyedévben az Apple bevételeinek 56 százaléka az iPhone-ok értékesítéséből származott. Az pedig az Apple jövője szempontjából talán még fontosabb, hogy a vállalat gyorsan fejlődő szolgáltatási üzletágának az iPhone a forrása.
- A szolgáltatások – a hűség
Ez év második negyedévében az Apple szolgáltatásai 31 százalékos növekedést értek el.Míg az iPhone nevezhető az Apple szolgáltatások alapjának, az olyan elemek, mint az Apple Music vagy az App Store egyre inkább segítik a márka iránti hűség kialakulását. Ha egy vásárló tényleg szívesen használja iPhone-ját zenei felvételek és filmek vásárlására, az Apple reméli, hogy tovább is lép majd és vásárol egy iPad-ot, egy Macbook-ot, egy Apple televíziót vagy okosórát. „Ez az a pénzügyi zsenialitás, amely e márka mögött meghúzódik: rávenni a vásárlót, hogy egyre több készüléket vegyen” mondta a BrandMatters ügyvezető igazgatója. "Az erős márkáknak olyan vásárlói vannak, akiket más lehetőségek egyszerűen nem érdekelnek: ez az, ami az Apple erősségét képezi. Az a tény, hogy hűséges vásárlóvá váltál”.
- Kína – a növekedés
Az iPhone a gazdagság és a tekintély jelképe maradt Kína növekvő középosztálya, nagyvárosi lakói körében.Ennek köszönhető, hogy az olcsóbb, hazai gyártmányú készülékek erős versenye ellenére az Apple vonzóbb iPhone, iPad és Macs készülékei segítették a térség bevételi számainak rendbetételét.
- A márka - a korszerűség
egymást követő nyolc évben az Apple lett a legértékesebb brand.Idén értékét 182,8 milliárd US dollárban határozták meg. Lehet persze, hogy a Forbes csak az Egyesült Államokban jegyzett vállalatokat elemzi. Érdemes azonban összevetni az Apple márka értékét a Coca-Cola-val, az egykori világelsővel, amely idén csak az 57,3 milliárd dolláros szintet érte el. Azok számára, akik az ezredéves forduló előtt születtek, valószínűleg nehéz a világot Coca-Cola plakátok nélkül elképzelni, saját környezetüket is beleértve. A következő generációk számára azonban jelenleg az azonnal felismerhető, megharapott alma tűnik a XXI. század egyik legismertebb márkájának. "Ami számít: az Apple képes volt, a Coca-Cola pedig nem volt képes korszerű és lényeges maradni” állítja a BrandMatter szakértője, Paul Nelson. "Az Apple az emberi lényt megtartotta saját közege középpontjában, mindannak a központjában, amit tesz. A márka egésze a technológia emberivé tételéről szól. A trillió dolláros szintet elérni azt jelenti, hogy üzleti modelledbe olyan korlátokat építesz be, amely tovább lépteti a vevőket. És az Apple ezt tette – maga is egy teljes élettér.”