Azt tanácsolják, hogy addig költsenek a gazdagok a moszkvai luxusüzletekben, amíg még lehet

Hírek2022. márc. 10.B.F.

Az oroszországi luxusüzletek zöme egyelőre még nyitva van, és rengetegen látogatják őket, dacára annak, hogy a márkák folyamatosan emelik az árakat. A fogyasztóknak azt tanácsolják, hogy addig vásároljanak, amíg még tudnak.

Nyolcszázhatvan kilométer választja el Oroszország és Ukrajna fővárosát, a különbség azonban soha nem volt még szembetűnőbb a bomba sújtotta Kijev és Moszkva nyüzsgő luxusboltjai között.

Az elit egyik kedvenc bevásárlóközpontjának, a Tsumnak nem esett vissza a forgalma, a gazdagok továbbra is sokat vásárolnak, a zuhanó rubel és az Oroszországgal szembeni szigorú szankciók ellenére is, amelyet az Oroszország által „különleges katonai műveletnek” nevezett invázió miatt vezettek be  – írja a Vouge Business.

 Körülbelül háromszorosára nőtt a vásárlók száma. Mindenki tudja, hogy az árak még tovább fognak emelkedni, és igyekeznek minél többet vásárolni, amíg még megengedhetik maguknak

– mondta a bevásárlóközpontban található Gucci üzletvezetője. Egy kollégája hozzáfűzte, a helyzet szörnyű, és szinte mindenkit érint.

A Guccival szemben a Fendi boltja áll, ott már kevesebben vannak, az üzletvezető szerint ez az áremelések miatt van így.

Elmondta azt is, hogy vannak olyan táskák, amelyek 60 000-ről 70 000 rubelre drágultak.

A Tsum legtöbb üzletében dollárt vagy eurót nem fogadnak el, csak rubelt. A kialakult helyzet miatt sokan pánikszerű felvásárlásba kezdtek. 

Több nemzetközi luxusmárka is felfüggesztette egyébként az oroszországi online rendelések teljesítését, mivel a nagyobb futárcégek, például a DHL és a FedEx leállították a szállítást Oroszországba.

A Tsum áruház közelében helyezkedik el a Van Cleef & Arpels és a Tiffany is. A Vouge Business őket is kérdezte a kialakult helyzetről, de előbbinél csak annyit árultak el, hogy náluk is megugrottak az árak a közelmúltban, a vásárlók költési szokásaira vonatkozó kérdésekre azonban nem válaszoltak.

Egy forgalmas Tiffany üzletben az üzletvezető egyáltalán nem volt hajlandó nyilatkozni, az oroszországi PR vezető a „márkapolitikára” hivatkozott, amely állítólag megakadályozza, hogy „kereskedelmi vagy pénzügyi kommentárt” fűzzenek a helyzethez.

Moszkva jellemzően hallgat a háború által a hazai gazdaságban okozott károkról. A gazdag oroszok úgy tűnik, hogy jelenleg a rubelnél biztonságosabbnak tartott eszközöket vásárolják – a luxuscikkeket.