Díjazták az etikus vállalatokat

Hírek2020. nov. 29.Növekedés.hu

Idén novemberben 10 vállalat vehette át az alapítók és az előző évben nyertesekből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat.

Az alapítók – László Ervin világhírű tudós, író, a Budapest Klub Alapítvány elnöke, és Demcsák Mária a gazdasági szaksajtó meghatározó alakja ­– 21 évvel ezelőtt azzal a szándékkal hozták létre a díjat, hogy a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek felelős tevékenységükkel, gondolkodásukkal, a környezet és a társadalom érdekeivel összehangolt működésükkel példát mutatnak. Az üzleti életben sikeres jelenlétükkel bizonyítják, hogy a profit érdekei összeegyeztethetők a másik ember, a szűkebb közösségük, az élővilág, a társadalom, tehát a fenntartható fejlődés érdekeivel.

Demcsák Mária a díjátadón

Üzleti Etikai Díjat évente csak 10 hazai vállalat kaphat négy kategóriában.

Az idei díjazottakkal együtt már 114 cég viselheti Magyarországon az üzleti etikus vállalat jelzőt, s vele együtt a márkajel használatát.

2020-ban a Kisvállalat kategória nyertesei:

Open Online Kft.

SHS Kft.

2020-ban a Középvállalat kategória nyertesei:

Flavon Group Kft.

Eu-Solar Zrt.

United Call Centers Kft.

Eurokomax Kft.

2020-ban a Nagyvállalat kategória nyertesei:

Ferro-Sped 2000 Kft.

Gablini Kft.

Videoton Elektro-Plast Kft.

2020-ban a Multinacionális vállalat kategória nyertese:

Liferay Hungary Kft.

Idén is sok jelölés és nagyon színvonalas pályázatok érkeztek. Az eddigi díjazott cégek vezetőiből álló zsűrinek nehéz dolga volt. 37 vállalatvezető szavazott arról, mely cégeknek adnak bizalmat az üzleti etikus jelző viselésére. Ők már tudják, hogy a díj felelősséggel jár. Példát kell mutatni, edukálni, dolgozni a felelős üzleti gondolkodás, magatartás terjedéséért.

Az alapítók az Üzleti Etikai Díj sikerét egyértelműen azzal azonosítják, hogy az alapítás óta eltelt 21 évben a díj presztízse folyamatosan nőtt, a tudatosság, a társadalmi elkötelezettség és az élhető, fenntartható világ fennmaradása iránti felelősség egyre hangsúlyosabban szerepel a hazai vállalatok értékrendjében.

 „Ebben az évben, a járvány okozta hatalmas gazdasági károk, a soha meg nem élt, tapasztalt bajok felszínre hozták az igazi értékeket. Jobban figyelünk egymásra, a munkatársainkra, az üzleti partnereinkre és különösen a természet megóvására, ennek érdekében fejlesztéseink, tetteink irányára. A cégek többségénél a segítés ösztöne, tudásuk, javaik megosztása a rászorulókkal a profitérdekeik elé került.  Ma már számon kérhetjük az üzleti szektor szereplőitől a felelős profittermelést. Ma már az üzleti döntéshozók közül egyre többen megértik, hogy a fenntartható fejlődés érdekében, annak céljával azonos működés egyet jelent az etikus üzleti tevékenységgel. Kimondhatjuk, hogy etikus az a cég, amely profitérdekeit is képes felülírni csak azért, hogy a környezetet ne károsítsa, hogy a társadalmi egyenlőtlenségeket csökkentse, hogy hasson környezete, az emberek gondolkodásmódjára, s tudatosan erősítse hatókörében a felelős létezést” – nyilatkozta Demcsák Mária, az Üzleti Etikai Díj alapítója.