Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Elindul a Putyin limo sorozatgyártása

Hírek2019. szept. 11.Növekedés.hu

Oroszország elindította a posztszovjet idők első, saját gyártmányú luxuslimuzinja, az Aurus marketingkampányát. Kérdés, hogy a Putyin limóval az oroszok képesek lesznek-e erre a vonzó piacra betörni?

A „Putyin limo” becenevet kapott Aurus Senat formája részben az egykori szovjet vezetőket szállító, híres ZIL autók, részben a Rolls-Royce formájára emlékeztet.

Az autókat egy NAMI elnevezésű kutatóintézet tervezi az orosz autógyártó Sollers-sel együttműködésben, egyes hírek szerint a Porsche Engineering és a Bosch mérnökeinek bevonásával.

A Putyin limo 7,5 méter hosszú, az ára pedig közel 82 millió forint (18 millió rubel). Ezzel az árszinttel az Aurus főleg észak-afrikai, kínai és közel-keleti vevőket célozhatja meg. Az Aurus vezérigazgatója, Adil Shirinov szerint a kormányzati szereplőket és az üzletembereket is potenciális vevőiknek tekintik. 

Az orosz állam komoly erőforrásokat mozgósított a projekt sikere érdekében, pénzügyileg és a márka hitelessége tekintetében egyaránt.

Gyenis Maturov ipari és kereskedelmi miniszter kijelentette: Moszkva 2013 óta 12,4 milliárd rubelt (mintegy 56 milliárd forintot) fordított az Aurus megalkotására. Bízunk abban, hogy a vevőkör elég széles lesz.

A luxus autók világpiaca 

Az elmúlt három évben a luxus szegmens értékesítési listáját a Mercedes-Benz vezeti, megelőzve német versenytársait, a BMW-t és az Audi-t. A brit Jaguar Land Rover eladásai a márka kínai problémái következtében 2018-ban 4,6 százalékkal, 592,708 darabra csökkentek.

A  Databridge adatai szerint a kiemelkedő minőségű autók 2018. évi, 101 milliárd dollárra (több, mint 30 trillió forint) becsült piaca 2026-ra a szabadon felhasználható jövedelmek bővülésének köszönhetően várhatóan 246 milliárd dollárra (mintegy 74 trillió forint) emelkedik.

Mások azonban kevésbé bizakodóak.

A prémium autók világszerte regisztrált eladásai valószínűleg elérték a csúcsot, veszélyeztetve a német luxus autógyártók üzleti modelljét, véli Philippe Houchois elemző, a Jefferies Group ügyvezető igazgatója.

A prémium autók gyártóinak újra kell gondolniuk stratégiájukat – szögezte le az ügyvezető igazgató. Választ kell találniuk az elektromos meghajtás elterjedésére és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére is.

Forrás