Elindul a Putyin limo sorozatgyártása
HírekOroszország elindította a posztszovjet idők első, saját gyártmányú luxuslimuzinja, az Aurus marketingkampányát. Kérdés, hogy a Putyin limóval az oroszok képesek lesznek-e erre a vonzó piacra betörni?
A „Putyin limo” becenevet kapott Aurus Senat formája részben az egykori szovjet vezetőket szállító, híres ZIL autók, részben a Rolls-Royce formájára emlékeztet.
Az autókat egy NAMI elnevezésű kutatóintézet tervezi az orosz autógyártó Sollers-sel együttműködésben, egyes hírek szerint a Porsche Engineering és a Bosch mérnökeinek bevonásával.
A Putyin limo 7,5 méter hosszú, az ára pedig közel 82 millió forint (18 millió rubel). Ezzel az árszinttel az Aurus főleg észak-afrikai, kínai és közel-keleti vevőket célozhatja meg. Az Aurus vezérigazgatója, Adil Shirinov szerint a kormányzati szereplőket és az üzletembereket is potenciális vevőiknek tekintik.
Az orosz állam komoly erőforrásokat mozgósított a projekt sikere érdekében, pénzügyileg és a márka hitelessége tekintetében egyaránt.
Gyenis Maturov ipari és kereskedelmi miniszter kijelentette: Moszkva 2013 óta 12,4 milliárd rubelt (mintegy 56 milliárd forintot) fordított az Aurus megalkotására. Bízunk abban, hogy a vevőkör elég széles lesz.
A luxus autók világpiaca
Az elmúlt három évben a luxus szegmens értékesítési listáját a Mercedes-Benz vezeti, megelőzve német versenytársait, a BMW-t és az Audi-t. A brit Jaguar Land Rover eladásai a márka kínai problémái következtében 2018-ban 4,6 százalékkal, 592,708 darabra csökkentek.
A Databridge adatai szerint a kiemelkedő minőségű autók 2018. évi, 101 milliárd dollárra (több, mint 30 trillió forint) becsült piaca 2026-ra a szabadon felhasználható jövedelmek bővülésének köszönhetően várhatóan 246 milliárd dollárra (mintegy 74 trillió forint) emelkedik.
Mások azonban kevésbé bizakodóak.
A prémium autók világszerte regisztrált eladásai valószínűleg elérték a csúcsot, veszélyeztetve a német luxus autógyártók üzleti modelljét, véli Philippe Houchois elemző, a Jefferies Group ügyvezető igazgatója.
A prémium autók gyártóinak újra kell gondolniuk stratégiájukat – szögezte le az ügyvezető igazgató. Választ kell találniuk az elektromos meghajtás elterjedésére és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére is.