Kezdődik a frankfurti autóshow – Sötét fellegek az iparág felett

Hírek2019. szept. 10.Növekedés.hu

A hét második felében megnyíló frankfurti autókiállítás az iparág új modelljeinek igazi parádéja lesz. Maguk a szervezők is bevallják azonban: az iparág felett sötét fellegek gyülekeznek – olvasható a bbc.com hírportálon.

A hatalmas kiállító termekben az új szupermodern elektromos járműveket bizonyára nagy figyelem övezi majd. A falakon kívül azonban sötét politikai fellegek gyülekeznek, és a színfalak mögött az öltönyös ügyvezetők légiói aggodalmaskodnak majd. Nyomasztják őket a kereskedelmi feszültségek, a meghatározó piacokon visszaeső forgalom és, természetesen, a Brexit.

A Nemzetközi Autó Kiállítás (IAA), továbbra is a világ egyik legnagyobb autóshowja. Több, mint 30 ország 800 kiállítója vesz részt az eseményen, amely 24 futballpályányi területet foglal el.

Noha a meghatározó német gyártók – a VW Group, a Daimler és a BMW – most is mindent megtesznek, hogy a hazai rendezvényen méltó összeállítással képviseltessék magukat, ismét nagy nevek hiányoznak majd. Persze a távollétük nem tekinthető újdonságnak: mindez jó néhány éve ismétlődik már. Ezúttal a Toyota, a Nissan és a Fiat Chrysler maradt otthon. 

A kiállításokon való részvétel meglehetősen drága, az autógyártók pedig most nem dúskának a pénzben: az elmúlt években hatalmas összegeket fektetnek az új technológiák kifejlesztésébe. Bár az olyan kiemelt események, mint az IAA nagy nyilvánosságot hoznak, a lapok fő címeinek megszerzéséért óriási a verseny. Nem meglepő tehát, hogy a gyártók nagyon megválogatják, hol és mikor mutatják be termékeiket.

Az amerikai Ford például gyakran házon belüli teszi meg mindezt.

Hiszünk abban, hogy az ilyen események jobb lehetőséget biztosítanak az érdeklődő közönség kiszolgálására, mint egy autókiállítás zsúfolt arénája – mondta John Gardiner szóvivő.

Azzal egyébként a frankfurti kiállítás rendezője, a Német Autóipari szövetség (VDA) is tisztában van, hogy a világ változik. Ezért az IAA most minden korábbinál jobban az elektromos meghajtásra és az önvezetésre koncentrál. Nem meglepő tehát, hogy a kiállítás legnagyobb érdeklődéssel várt attrakciói közül sok az elektromos meghajtással kapcsolatos.

Az egyik ilyen az új Porsche Taycan lesz. Ez az első, Stuttgartban készült, kizárólag elektromos hajtású autó, amelyet hivatalosan a múlt héten mutattak be – a sorozatgyártása gy vadonatúj gyárban a napokban indul majd el.

Az autó csúcssebessége 259 kilométer óránként, 3,2 másodperc alatt gyorsul fel 96,6 kilométer/óra sebességre. Egy töltéssel 449 kilométer megtételére képes. E mutatók alapján egy tiszteletre méltó sportautóval állunk szemben, bár a kritikusok gyorsan rámutatnak, hogy a teljesítménye még elmarad leggyorsabb versenytársától, a piac által már elfogadott és olcsóbb árú Tesla Model S-től.

Szakmai szempontból azonban az új ID.3 jelentősebb, ez egy akkumulátoros meghajtású hatchback, egy csapott hátú autó, amelyet Frankfurtban lepleznek le.

A 2015. évi szennyezőanyag-kibocsátási botrányt követően a Volkswagen bejelentette: több tízmilliárd eurót fordít elektromos autók teljesen új generációjának kifejlesztésére – ehhez a költségek alacsonyan tartása érdekében általánosan alkalmazott alkatrészeket használ fel. 

Ezek közül az autók közül az ID.3 az első, amely sorozatgyártásba kerül, ezért bemutatása a VW Csoport számára jelképes fontosságú.

Arról van szó: sikerül-e a márkáról kialakult képet megújítani. A kiállításon mutatják be a VW új logóját is.

Mindez valószínűleg hozzásegíti a VW Csoportot ahhoz, hogy a figyelem központjába kerüljön. De bizakodik vetélytársa, a Daimler is: a rivaldafény legalább egy részét szeretné magára irányítani.

Őket is fájdalmasan érintette a dízelmotoros autók forgalmának visszaesése, a világkereskedelem feszültségei, valamint az a tény, hogy több tízezer, állítólag csaló szoftverrel felszerelt autót kellett visszahívniuk. Új vezérigazgatójuk, Ola Källenius irányítása alatt a Daimler hatalmas költségcsökkentésbe kezdett. Dolgoznak azon is, hogy más gyártókkal társulva megosszák az új technológiák kifejlesztésének költségeit. 

Terveik között szerepel egy új, elektromos kis busz, az EQV, valamint egy tágas elektromos családi autó, az EQS bemutatása is. A BMW teljesen elektromos minijét is kiállítja Frankfurtban. Az új modellt a brit gyárában, Oxfordban szerelik majd össze; a gyártás jövőre kezdődhet.

A Jaguar Land Rover is reménykedik abban, hogy egy régi kedvenc megújításával hatást gyakorolhat a vásárlóközönségre.

A vállalat az új Defenderjét mutatja be, annak a kiöregedett típusnak az utódját, amelynek első egyede 1948-ban gördült le a szalagról és megdöbbentően hosszú ideig, 67 éven át gyártásban maradt.Forrás