Elképesztő pszichológiai trükkök, amikkel rávesznek, hogy vásároljunk többet

Hírek2020. okt. 11.Növekedés.hu

Az emberek 95 százaléka érzett már bűntudatot valamilyen vásárlás miatt, ugyanakkor nem csak a fogyasztók felelősek az impulzusvásárlásokért. A folyamatos reklámok és a különböző marketing taktikák kifejezetten arra szolgálnak, hogy rávegyenek, költsünk minél több pénzt. Összegyűjtötték a legelterjedtebb pszichológiai trükköket.

Bal számjegy csökkentése egyel: Az agyunk olyan gyorsan kódolja a számokat, hogy egy kisebb első számjegy elegendő ahhoz, hogy az ár sokkal alacsonyabbnak tűnjön: 2,99 például sokkal kevesebbnek érződik, mint a 3. 

Kevesebb szótagú számok: Annak ellenére, hogy az emberek általában nem mondják ki hangosan az árakat, a tanulmányok azt mutatják, hogy az emberek a fonetikailag rövidebb árakat olcsóbbnak tartják.

Labirintusszerű boltok: A bevásárlóközpontokat sokszor úgy rendezik be, hogy labirintusra emlékeztessenek, így arra kényszerítik az embereket, hogy bolyongjanak, és több árut lássanak, mint az eredetileg tervezték. Ez a trükk Victor Gruen építészhez fűződik, aki valójában utálta az ilyen manipulációs technikákat.

Érintés: Kutatások azt mutatják, hogy egy nő érintésétől (például egy könnyed érintés a vállon) bármelyik nemű ügyfél magabiztosabban fogja a pénzét költeni.

Kis mennyiséghez kapcsolódó szavak használata: Az olyan leírások, mint az "alacsony összegbe kerül a fenntartása", vonzóbbak a fogyasztók számára, mint a "nagy teljesítmény", annak ellenére, hogy mindkét tulajdonságot becsülik.

Az ár részletekben, nem pedig egy összegben van kiírva: A fogyasztók általában tudat alatt az alacsonyabb árak mellett teszik le a voksukat, legyen az csak a részlet, még akkor is, ha egyébként tisztában vannak a teljes árral.

Naponta csak keveset kell fizetni: Lebontva az árat arra, hogy mennyibe kerül naponta a termék (vagy összehasonlítják a lebontott árat mondjuk egy csésze kávééval), akkor rögtön megfizethetőbbnek tűnik.

Páratlan árképzés: A fogyasztók nagyobb eséllyel választanak olyan terméket, aminek az árának végső számjegye páratlan, de előtte egy páros egész szám van, például: 4,97 dollár.

Vizuálisan megjelenített ellentét az árak között: Bevonzza az embereket, ha vizuálisan látszik, hogy mennyi volt egy termék eredeti ára, és mennyi az akciós ára. Ha az eredeti ár (a magasabb ár) vastag betűs, nagyobb betűméretű és más színnel van jelölve, akkor az akciós ár még vonzóbbnak tűnik.

Hamis sürgősség: „Limitált készlet”, „Már csak három hely elérhető a gépen”, „100 ember kosarában van ez a termék” - függetlenül attól, hogy ezek az állítások igazak-e vagy sem, azt az érzetet keltik, hogy sürgősen vásároljunk.

Előre, egy összegben kevésbé fájdalmas: Az Uber forradalmasította a taxipart azzal, hogy az ügyfelek a szolgáltatás megkezdése előtt fizettek. Ez a módszer ugyanis kevésbé fájdalmas, mint nézni, ahogyan folyamatosan emelkedik a fizetendő összeg, amit majd a szolgáltatás végén kell kifizetni.

A kedvezmények fokozatosan szűnnek meg: A vásárlók csalódottak, ha lemaradnak egy jó akcióról. De, ha még mindig akciós az ár, csak kevesebb a kedvezmény, akkor az emberek hamar megvásárolják, attól tartva, hogy ismét lemaradnak.

Inkább az időre koncentrálnak, mint a pénzre: Az emberek élvezni akarják az életet. Tehát a "szeretni fogja a termékünket" jobban működik, mint a "ez a termékünk olcsó".

A termékek előállítása drágának tűnik: A fogyasztók olyan árat akarnak fizetni, ami szerintük igazságos, ezért az olyan kijelentés, mint a "100 százalékosan organikus", hatékonyabb, mint a "finom a kávénk".

Létfontosságú termékek hátul: A szupermarketek az olyan termékeket, mint a tej és a tojás, a bolt hátuljába helyezik el, így mindenfélén át kell haladni ahhoz, hogy elérjük őket.

A menü olyan drága ételeket is tartalmaz, amit legtöbb ember nem venne meg: Ha van például egy 50 dolláros menü az étlapon, az emberek nagyobb valószínűséggel fogják a 30 dollárosat választani, mert a költségek a drágábbhoz képest ésszerűnek tűnnek.

 

(via TitleMax)