Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Félelmek és valóság a nyugdíjpénztári megtakarításokról

Hírek2021. feb. 9.Növekedés.hu

A lakosság felének nincs és nem is tervez nyugdíjcélú megtakarításba kezdeni a jövőben. Azonban sok esetben nem csak lustaságból, hanem tévhitek miatt nem kezdik el a felkészülést a boldog nyugdíjaskorra – derül ki az OTP Nyugdíjpénztár kutatásából. Ezekre a gyakori félelmekre kereste a választ az OTP Nyugdíjpénztár, szakértőjük pedig reagál a megtakarításokkal kapcsolatos tévhitekre is.

A lakosság negyede válaszolta, hogy rendelkezik önkéntes nyugdíjpénztári magtakarítással, és további 24 százalék tervez a jövőben belépni, derült ki az OTP Nyugdíjpénztár legfrissebb, reprezentatív kutatásából. Azonban a felmérésből arra is fényderült, hogy mi ösztönzi a lakosság másik felét a megtakarítások halogatására.

Érthetőség

A kutatásban résztvevők szerint az egyik visszatartó erő a nyugdíjpénztári megtakarításokkal szemben a bonyolult, átláthatatlan konstrukcióktól való félelem. A megkérdezettek 23 százaléka azért nem is fut neki az időskori megtakarításnak, mert úgy érzi, nem értené meg a befektetési stratégiákat.

"Az első lépéshez elég azt mérlegelni, hogy mekkora összeget, milyen távon és milyen hozamelvárással szeretnénk megtakarítani, ezzel már sokkal közelebb lehet kerülni az igényeknek megfelelő termékhez, konstrukcióhoz. Ebben segítség lehet az OTP Nyugdíjpénztár ingyenes és kötelezettség mentes megtakarítás kalkulátora, ami kérdőív segítségével segít felmérni a kockázatvállalási hajlandóságot és megtalálni az élethelyzetéhez legjobban igazodó portfóliót."

– reagált a félelmekre Horpácsi Krisztina az OTP Nyugdíjpénztár főosztályvezetője.

Bizalom

A megkérdezettek közel 40 százaléka bizalmatlan a nyugdíjpénztárakkal szemben. A kutatásból nem derül ki, hogy ez egy régi félelem maradványa-e, vagy a fentihez hasonló pénzügyi ismeretek hiányából fakad, mindenesetre sokakat tart vissza az időskori megélhetés megalapozásától.

"A megtakarításban elhelyezett pénzt Magyarország legnagyobb vagyonkezelője, az OTP Alapkezelő szakértő befektetői kezelik, így a pénztártagoknak nem kell nyugdíjcélú befektetéseik menedzselésével foglalkozniuk, és így nem szükséges különösebb szakértelemmel sem rendelkezniük pénzügyi kérdésekben, hiszen pénzüket enélkül is biztonságban tudhatják. Ráadásul ez a folyamat teljes mértékben transzparens, az ügyfelek nyomon tudják követni megtakarításaikat, hiszen az OTP Nyugdíjpénztár portál oldalán, bármikor le lehet kérdezni a befektetett vagyon alakulását"

– emelte ki Horpácsi Krisztina.

Sokoldalúság

Az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény alapján 2001. január 1-jétől, a hazai nyugdíjpénztárak választható portfoliós rendszert működtethetnek. Az OTP Nyugdíjpénztár a piacon egyedülálló módon 6 különböző befektetési portfóliót kínál ügyfelei számára a kockázatosabb, elsősorban fiatalok számára ideális Dinamikus portfóliótól az elsősorban a nyugdíjba vonulás előtt állóknak ajánlott Kockázatkerülőig. Fontos figyelembe venni, hogy a jogszabályok különböző korlátozásokat, előírásokat tartalmaznak annak érdekében, hogy a pénztárak indokolatlanul nagy befektetési kockázatot ne vállaljanak fel, ugyanakkor az előírások betartása mellett a választható portfóliók meglehetősen eltérő kockázati szintet képviselhetnek.

Biztonság

Az OTP Nyugdíjpénztár mögött Magyarország egyik legnagyobb és legrégebbi múltra visszatekintő pénzintézete az OTP csoport áll. A Nyugdíjpénztárnál elhelyezett befektetéseket a piac legnagyobb szerepelője, az OTP Alapkezelő szakemberei gyarapítják.

Ügyintézés

Az OTP Nyugdíjpénztár megbízásából készült felmérés arra is rámutatott, hogy a lakosság ötöde gondolja úgy, hogy nem tud időt szakítani arra, hogy megtakarításaival foglalkozzon. Véleményük szerint túl sok időt vesz igénybe, hogy utánajárjanak az ajánlatoknak, valamint bemenjenek a bankfiókba megkötni a szerződést vagy befizetni a tagdíjat.

Az OTP Nyugdíjpénztár szakértője ezzel kapcsolatban kiemelte:

"Meggyőződésünk, hogyha szeretnénk szélesebb, különösen a fiatalabb, akár Z generációhoz tartozó ügyfeleket elérni, akkor fejlesztenünk kell a digitális szolgáltatásainkat. Éppen ezért a tavalyi év folyamán elérhetővé tettük az online ügyintézés mellett az online belépést is, így sorban állás nélkül, a kanapéról is csatlakozhatnak új ügyfeleink a Pénztárhoz."